پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا در یک پیام ایمیلی در خصوص بازداشت و محکومیت «دری اصفهانی» به اتهام جاسوسی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای واکنش نشان داد.

شعار سال: «عبدالرسول دری اصفهانی» فرد ایرانی-کانادایی که به عنوان مشاور در تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ایایرانو ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه،چینبعلاوه آلمان) حضور داشت، بتازگی بهجرمجاسوسی از تیم هسته‌ای به پنج سالزندانمحکوم شد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در این خصوص گزارش کرد، «فیلیپ هانان»سخنگوی وزارت امور خارجهکانادا که مسئولیت نظارت بر موضوعات دیپلماتیک را دارد، در یک واکنش ایمیلی درباره بازداشت و محکومیت دری اصفهانی گفت: «وزارت خارجهکانادادر خصوص گزارشات رسانه‌ای مبنی بر محکومیت یک فرد دو تابعیتی در ایران آگاه است».

وی ادامه داد: «برای محافظت ازحریم خصوصیفرد مذکور، قادر به افشای جزئیات بیشتر در این زمینه نیستیم».

چندی پیش پایگاه تحلیلی المانیتور نوشت: دری اصفهانی مسئولیت امور بانکی را در جریان گفت‌‌وگوهای هسته‌ای بر عهده داشت و این همان ناحیه‌ای است کهمشکلاتتوافق ایران با آمریکا هنوز پابرجا مانده‌اند.

حدود یک ماه پیش، کریمی قدوسی ازنمایندگان مجلساز بازداشت یکی از اعضای تیم مذاکره کنندههسته ایخبر داد؛ خبری که بسرعت در فضای رسانه‌ای پخش و با اینکه از سویوزارت امور خارجهدر همان ابتدا تکذیب شد اما گمانه‌زنی‌ها درباره نام فرد بازداشت شده را کاهش نداد.

ساعتی بعد برخی رسانه‌ها نام فرد بازداشت شده را به نقل از یک نماینده مجلس، «عبدالرسول دری اصفهانی» عنوان کردند که ظاهراً در حالی که قصد خروج از کشور را داشته بازداشت شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 13 مهر 96، کدمطلب:۳۲۹۵۳۹۳، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین