پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
رئیس انجمن صنایع چای مازندران گفت: میزان تولیدات چای مازندران و گیلان از ۷۵ هزار تن به ۲۲ هزار تن کاهش یافته است.

شعار سال: ولی شریعتی ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی غذا، با اشاره به پیشینه ورود چای به ایران در سال ۱۲۷۸ و گزینش دو منطقه تنکابن و لاهیجان برای کشت چای گفت: با توجه به محصولات منطقه، چای غرب مازندران بسیار غریب واقع شده، به این معنا که بسیاری از افراد از وجود چای در این استان اطلاع نداشته و کار فرهنگی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس انجمن صنعتی چای مازندران، با بیان اینکه در غرب مازندران حدودا ۱۲ کارخانه چای‌سازی وجود دارد که از این تعداد نه کارخانه فعال هستند، افزود: ظرفیت روزانه کارخانه‌ها بیش از ۲۴۹ تن بوده که ۳۹۰ کارگر در آنها مشغول به کارند.

وی مساحت باغات چای غرب استان را دو هزار و ۲۰۰ هکتار برشمرد و افزود: غرب استان دو هزار و ۷۰۰ کشاورز با تولید سالانه هزار تن چای کیفی دارد.

شریعتی تفاوت چای استان و وارداتی را ارگانیک بودن چای مازندران دانست و افزود: چای ما بخاطر دیردم بودن، بعد از ۱۵ دقیقه عطر و طعم بسیار خوبی دارد و حتی می‌توان تا چندین ساعت بعد هم آن را نوشید اما رنگ و اسانس چای خارجی زود از چای جدا می‌شود.

وی ارزش اقتصادی یک دوره بهره‌برداری از چای را، ۷۲ میلیارد تومان برشمرد که این میزان با مشارکت ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی کارخانه به کشاورز پرداخت می‌شود و به اقتصاد و اشتغال منطقه کمک می‌کند.

رئیس انجمن صنعتی چای مازندران، با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان، گفت: اگر واقعاً به تولید منطقه احترام بگذاریم، چای تولیدی با همین جمعیت به فروش می‌رسد و نیاز به فروش در استان‌های دیگر نیست، اما چای ما هنوز در انبار مانده و منتظر مشتری هستیم.

شریعتی با اشاره به اینکه استان مازندران و گیلان در دهه ۷۰ حدود ۷۵ هزار تن چای در شش هزار هکتار زمین و با ۳۶ هزار نفر کشاورز تولید می‌کردند افزود: اما اکنون تولیدات ما به ۲۲ هزار تن در این دو استان کاهش یافته که نیازمند کمک و توجه جدی از سوی دولت است.
وی ما بیان اینکه ما به اشباع در کشور نرسیده‌ایم و چای مصرفی کشور بیش از ۱۳۰ هزار تن است، بر حمایت دولت از کشاورز و کارخانه‌دار تأکید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 19 مهر 96، کد مطلب: 4111066: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین