پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور کل بهای برگ سبز خریداری شده از چایکاران را ۱۷۴میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امروزمبلغ ۲میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان دیگر از مطالبات چایکاران به حساب عابر بانک سپه آن ها واریز شد.

شعارسال: محمد صادق حسنی افزود: با واریز این مبلغ تاکنون در مجموع 117 میلیارد و 410 میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و 57 میلیارد تومان دیگر باقی مانده که امیدواریم به زودی به حساب آن ها واریز شود.

وی از واریز 5 میلیارد تومان دیگر تا پایان هفته به حساب چایکاران خبر داد و گفت: در حال حاضر چین چهارم برگ چای در حال انجام است و با توجه به شرایط اقلیمی و میزان بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود که امسال تولید چای نسبت به سال گذشته با کاهش نسبی مواجه شود.

صادق حسنی با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان سندیکای کارخانه‌های چای کشور با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در این جلسه که ابتدای هفته جاری برگزار شد علاوه بر نمایندگان سندیکا، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان چای کشور نیز حضور داشتند و مشکلات و مطالبات چایکاران مورد بررسی قرار گرفت.

وی مهترین مسائل مطرح شده در این جلسه را تسهیل در روند صادرات چای، رونق بازار داخلی و داخلی و همچنین پیگیری درخواست مصرف چای داخلی در دستگاه‌های اجرایی اعم از لشگری و کشوری برشمرد.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور، اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی در پایان این جلسه قول مساعد برای گفت و گو با مسئولین وزارت امور خارجه و پیگیری درخواست مصرف چای داخلی در دستگاه های دولتی را داد.

صادق حسنی در پایان با بیان اینکه هم اکنون در بازه زمانی بین چین سوم و چین آخر قرار داریم، افزود: در حال حاضر به دلیل کاهش تولید برگ سبز چای و قرارگیری در روزهای پایانی تولید تنها 31 کارخانه چای فعال است.

وزیر جهاد کشاورزی ابتدای مرداد ماه سالجاری در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری درخواست کرد، دستگاه‌های اجرایی اعم از لشگری و کشوری چای مصرفی خود را از کارخانه‌های تولیدکننده داخلی تأمین کنند. محمود حجتی هدف از این درخواست را رونق بیشتر صنعت چای کشور و همچنین کاهش نگرانی تولیدکنندگان داخلی از فروش به‌موقع محصولات تولیدی عنوان کرده بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 27شهریور1396 ، کدخبر: 219808: www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین