پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تعداد مبتلایان سل مادرزادی در دنیا شاید به 500نفر نمیرسد و کمیاب است.

شعار سال: افتتاحیه "هشتمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی ،مراقبت های ویژه وسل" باحضور دکترولایتی رئیس بیمارستان دکترمسیح دانشوری و سایر مسئولان و متخصصان در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در ابتدای این کنگره گفت: هشتمین کنگره بین المللی بیماری محلی است برای تبادل اطلاعات افرادی است که در این حوزه مشارکت می کنند.
وی با اشاره به ییماری سل در کودکان گفت : هر چه سن کودک کمتر باشد و به دوره تولد نزدیک تر باشد، وضعیت آن متفاوت است.تعداد مبتلایان به سل مادرزادی شاید به 500 نفر در دنیا نمی رسد و بسیار کمیاب است . در سال 1367 تعداد مواردی که از سل مادرزادی در دنیا گزارش شده بود به 400 مورد نمی رسید.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اگر یک کودک زیر یک سال میکروب سل وارد بدنش شود ممکن است تا 50 درصد بیماری را نشان می دهد اگر بین 1 تا 2 سال باشد 75 تا 80 درصد، اگر بین 2 تا 5 سال باشد ممکن است 95 درصد بیماری را نشان دهد. هر چه سن کودک کمتر باشد احتمال اینکه سل تبدیل به مرض شود بیشتر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ، تاریخ انتشار 20 مهر 96، کدمطلب:845688، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین