پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: شواهد نشان دهنده این است که در آستانه آغاز بارش های پائیزی، کار هرس درختان کونوکارپوس به خوبی پیش نمی رود.

شعار سال: شکراله سلمان زاده پیش از ظهر امروز در شورای سلامت استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ۲۳ مهر ماه روز ملی سل (سالروز وفات زکریای رازی) بودیم باید چند نکته را در مورد این بیماری اعلام کنم. میزان بروز سل معضل بزرگی است چون یکی از مهمترین علل مرگ در دنیا هست.

وی ادامه داد: ۱۴۲ در ۱۰۰ هزار نفر میزان بروز سل در دنیا است. این بیماری نیازمند توجه ویژه هست و یکی از موضوعات امروز دنیا، سل مقاوم به دارو است.

سلمان زاده با اشاره به اینکه نمی توان افراد مقاوم به دارو را در جامعه به حال خود رها کرد، گفت: در سال ۲۰۱۵ میزان ابتلا به سل افزایش یافت ولی تمام کشورها متعهد به کاهش ۹۵ درصدی مرگز این بیماران تا سال ۲۰۳۵ شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان بیان کرد: تعداد زیادی از افراد سل فعال دارند ولی بیماری آنها قابل تشخیص نیست؛ برخی نیز سل مخفی دارند و به دلیل عدم مراجعه قابل شناسایی نیستند. ۹۵ درصد ابتلا به سل در کشورها فقیر و در حال توسعه وجود دارد.

سلمان زاده با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بیماری سل در ۲۲ کشور و ۶۰ درصد آن نیز در شش کشور است، ادامه داد: در استان خوزستان نیز میزان ابتلا ۱۰ در ۱۰۰ هزار است.

وی با اشاره به اینکه میزان بروز سل در زندان ها رو به کاهش است، تصریح کرد: کاهش میزان بروز بیماری را باید ۹۰ درصد و مرگ و میر این بیماری هم به میزان ۹۵ درصد تا سال ۲۰۳۵ باید کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با اشاره به اجرای غربالگری سل در گروه های پرخطر و مناطق حاشیه نشین استان خوزستان گفت: این بیماران نیازمند توجه و حمایت های ویژه اجتماعی است؛ بنابراین آن را یک بیماری اجتماعی می نامند چون فرد رفاه اجتماعی خود را از دست داده، سیستم دفاعی وی هم ضعیف و در نهایت سلامتی خود را با این بیماری از دست می دهد.

سلمان زاده گفت: شواهد نشان دهنده این است که کار هرس درختان کونوکارپوس به خوبی پیش نمی رود و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد. در این بین شهرداری های اهواز، آبادان و خرمشهر مکلف شدند تا از ۲۵ شهریور کار را شروع و تا مهر ماه به اتمام برسانند.

وی با اشاره به اینکه طی چندین نامه تذکرات لازم به شهرداری ابلاغ شده ادامه داد: تهیه دو هزار ماسک تنفسی n۹۵، پیش بینی اعتبار برای تهیه چهار هزار ماسک دیگر، تهیه بسته های آموزشی، ارائه آموزش های مکتوب و شفاهی در مراکز درمانی نیز از جمله کارهای انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مرکز بهداشت استان است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان بیان کرد: در حوزه غرب اهواز هرس درختان کونوکارپوس انجام نشده که بیشتر این مناطق در مرکز شهر اهواز واقع شده است. درختان در این مناطق بیشتر شبیه به درختان جنگلی شده اند و شهرداری نیاز به همکاری و همیاری بیشتری دارد.

سلمان زاده تصریح کرد: در آبان ماه یک بارندگی جدی داریم و فرصتی برای هرس درختان باقی نمانده؛ بنابراین شهرداری باید هرچه سریعتر در روزهای باقیمانده کار را به سرانجام برسانند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 26 مهر 96، کد مطلب: 4117714:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین