پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
رئیس صنف فروشندگان برنج، حبوبات و چای یزد گفت: رقابت ناسالمی که با ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر بوجود آمده باعث شده است که کسبه خرد کم‌کار یا بیکار شوند.

شعار سال: سید علی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه مصرف‌کننده دارای احترام خاصی است، گفت: هدف ما این است که برنج و دیگر اقلام با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت به دست مصرف‌کننده برسد.

وی بابیان اینکه حدود 200 واحد در این صنف در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: به دلیل اینکه برنج و حبوبات جزء مواد غذایی اصلی مردم است رکود تورم آن‌چنان تأثیری بر آن نداشته است و تا حدودی باعث کسادی بازار فروش در این صنف شده است.

طباطبایی در رابطه باوجود قیمت اقلام بر روی بسته‌بندی کالاها اظهار داشت: چاپ قیمت بر روی بسته‌بندی‌ها باعث ایجاد تأثیر خاصی در رابطه با خریدوفروش اجناس نمی‌شود و در حال حاضر بیشتر بحث رقابت در میان است.

این مقام مسئول با تأکید براینکه معمولاً اقلام مصرفی اعم از برنج و حبوبات و ... در فصل برداشت ارزان‌تر می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر افرادی اقدام به گران‌فروشی کنند به دلیل زیاد بودن تاجران و همچنین مواد غذایی جنس خودشان به فروش نرفته و خود متضرر می‌شوند.

وی با عنوان اینکه در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم، اذعان کرد: ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر که اقلام رند مانند نوشابه، دستمال‌کاغذی و ... را ارزان‌تر می‌فروشند و بعضی دیگر از اقلام را گران‌تر به دست مشتری می‌دهند و مردم نیز در این رابطه آگاهی کافی را ندارند و این رقابت ناسالم باعث شده است که کسبه خرد کم‌کار یا بیکار شوند.

رئیس صنف فروشندگان برنج، حبوبات و چای با عنوان اینکه کیفیت جنسی که در فروشگاه‌های بزرگ به مردم داده می‌شود ضعیف‌تر است، تصریح کرد: به دلیل اینکه این فروشگاه‌ها به‌صورت انبوهی خرید می‌کنند لذا به سود زیادی نیز دست می‌یابند درصورتی‌که کسبه ما باوجود تجربه بیشتر در حال بیکار شدن هستند.

طباطبایی در پایان بابیان اینکه یکی دیگر از مشکلات، وانت‌های سرراهی هستند که با مخلوط کردن برنج ایرانی با برنج‌های بی‌کیفیت خارجی جنس نامرغوب به مصرف‌کننده می‌دهند و باعث متضرر شدن مردم می‌شوند، اذعان کرد: در این رابطه جلسات و پیگیری‌هایی صورت گرفته است ولی متأسفانه تاکنون به نتیجه‌ای برای رفع این مشکل نرسیده‌ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 21 مهر 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۷۲۰۰۰۰۶۳۲ ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین