پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین مشکل رودخانه "قره‌سو" را ورود فاضلاب شهری و صنایع به این رودخانه اعلام کرد.

شعار سالغلامحسین کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه محیط زیست همواره به عنوان یک دستگاه ناظر وضعیت رودخانه قره‌سو را رصد می‌کند، اظهار کرد: مهمترین مشکلی که اکنون رودخانه با آن درگیر است، ورود فاضلاب شهری و برخی از صنایع به داخل قره‌سو است.

وی عمده فاضلاب ورودی به این رودخانه را پساب‌های خانگی دانست که هم از روستاهای مسیر و هم در داخل شهر کرمانشاه (انتهای الهیه و همچنین از طریق آبشوران) وارد قره‌سو می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه یادآوری کرد: در برخی موارد پساب شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک صنعتی کرمانشاه (واقع در جاده سنندج) نیز به قره‌سو وارد شده که محیط زیست بلافاصله پای کار آمده و برخوردهای لازم در این خصوص انجام شده است.

کاظمی احداث تصفیه‌خانه جدید برای شهر کرمانشاه را راهکار نجات رودخانه قره‌سو از این وضعیت دانست و عنوان کرد: احداث این تصفیه‌خانه حدود 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و رایزنی‌هایی با بانک توسعه زیرساخت آسیا برای تامین این اعتبار صورت گرفته است.

وی خشکسالی و کم آبی را نیز مشکل دیگر رودخانه قره‌سو اعلام کرد و افزود: اگر دبی آب رودخانه بالا باشد میزان آلودگی آن نیز کمتر خواهد بود، اما متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های اخیر میزان آب رودخانه بسیار کم شده است.

به گفته این مسئول مطالعاتی در دست انجام است که از سد "داریان" سهمیه‌ای برای رودخانه قره‌سو در نظر گرفته شود، اما به هر حال محدودیتی که در منابع آبی داریم اجازه تخصیص آب زیاد به این رودخانه را نمی‌دهد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص پیامدهایی که وضعیت کنونی رودخانه قره‌سو برای مردم دارد نیز اظهار کرد: رودخانه به دلیل آنکه فاضلاب از آن عبور می‌کند آلودگی‌های میحط زیستی فراوانی دارد، به علاوه گاهی در گذشته شاهد کشت سبزی در حاشیه این رودخانه بودیم که به دلیل آلودگی آب، جلوی کشت سبزی هم گرفته شد.

کاظمی تصریح کرد: به دلیل آلودگی بسیاری از گونه‌های جانوری از جمله ماهی‌ها هم نمی‌توانند در رودخانه مانند گذشته زندگی کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کدمطلب:967-17814-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین