پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
صنعت پتروشیمی با استفاده از طرح های مختلف NGL حجم خوراک مورد نیاز خود را افزایش می دهد.

شعار سال: علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروزسه شنبه ( ۱۸ مهرماه) در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو به واگذاری دو پروژه NGL و استفاده از تولیدات آن به منظور خوراک در صنایع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این واگذاری ها فرصتی است که صنعت پتروشیمی بتواند برای سرمایه‌گذاری به بالادست نفت ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای توسعه صنایع پایین دست و تکمیل زنجیره ارزش انجام شده است.

کاردر با اشاره به وضعیت مناسب خوراک هیدروکربوری در ایران گفت: با مدیریت تکنولوژی و جذب سرمایه خارجی می توانیم به اهداف خود دست یابیم و ایران جزو ارزان ترین کشورهای جهان در زمینه قیمت خوراک است و با توجه به ارزش ارز نسبت به ریال، نرخ تمام شده پروژه ها کمتر خواهد بود و از طرفی ایران از نظر سودآوری جزو بهترین هاست.

وی به اولویت بندی پروژه ها در صنعت پتروشیمی نیز اشاره کرد و گفت: هلدینگ خلیج فارس‌ توانست با سرمایه گذاری در NGL ها به یک فاز بالاتر یعنی بالا دست نفت نیز وارد شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: میادین واگذار شده از مقدار بالایی گاز برخوردار هستند و ما برای مصارف داخلی به گاز این میادین احتیاج نداریم. بنابراین میدان های خام گاز را دراختیار توسعه صنایع پتروشیمی قرار دادیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایران اکونومیست ، تاریخ انتشار 18 مهر 96، کدمطلب:۱۷۸۲۶۴، www.iraneconomist.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین