پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمیایی کشور بوده و با در اختیار داشتن زیرساخت‌های مالی، فنی و نیروی انسانی لازم برای توسعه همه‌جانبه، دستیابی به جایگاه سودآورترین هلدینگ کشور با اعتبار جهانی را به‌عنوان چشم‌انداز خود قرار داده است.

شعار سال: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با حدود ۵/ ۲۴ میلیون تن ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمیایی، شامل خوراک و سوخت، آروماتیکی، پلیمری، پایه و مواد شیمیایی، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده محصولات پتروشیمی در کشور محسوب شده و بیش از ۴۰ درصد ظرفیت محصولات پتروشیمی کشور را در اختیار دارد.

جایگاه در بین شرکت‌های برتر ایران

کسب عنوان دومین شرکت برتر در میان ۵۰۰ شرکت پس از بانک ملی ایران

رتبه اول در شاخص ارزش افزوده با ارزش ۳/ ۹۲۴۷۳ میلیارد ریال

رتبه اول بیشترین صادرات با۲۹۲۵۱۰۷هزار دلار

رتبه اول در بالاترین ارزش افزوده با ارزش افزوده ۰۶۸/ ۱۰۱ میلیارد ریال

رتبه اول در بیشترین سودآوری

رتبه اول در بالاترین ارزش بازار

رتبه اول در گروه شرکت‌های پتروشیمی.

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۳۹۶، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس )سهامی عام(‌ رأس ساعت ۰۹:۳۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۳۰/ ۰۷/ ۱۳۹۶ با حضور صاحبان بیش از ۹۵ درصد سهام برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای محسن علم بیگی به‌عنوان رئیس مجمع و نظارت خانم‌ها زهرا وهاب‌نژاد و ویدا بیگدلی و به دبیری آقای مرتضی رحیمیان سرای تشکیل شد.همچنین نماینده بورس و نمایندگان سازمان حسابرسی و سازمان خصوصی‌سازی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات‌مدیره توسط مدیرعامل محترم جناب آقای مهندس عادل نژادسلیم و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ کرد:

۱- صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی شامل تـرازنامه و صورت سود و زیان و جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۳۹۶ مورد تصویب قرار گرفت.

۲- «سازمان حسابرسی» به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۳۹۶ انتخاب و اختیار تعیین حق‌‌الزحمه حسابرس و بازرس قانونی به هیات‌مدیره شرکت تفویض شد.

۳- «روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات» به‌صورت توام به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های رسمی شرکت انتخاب شدند.

۴- اشخاص ذیل به‌عنوان اعضای هیات‌مدیره برای مدت دو سال انتخاب شدند:‌

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شناسه ملی ۱۰۱۰۰۳۹۸۲۱۲

شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا به شناسه ملی ۱۰۱۰۳۸۰۴۱۰۴

شرکت سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی به شناسه ملی ۱۰۲۲۰۱۲۴۱۶۵

شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی به شناسه ملی ۱۰۳۶۰۰۳۹۸۳۵

شرکت سرمایه‌گذاری نفت وگاز و پتروشیمی تامین به شناسه ملی ۱۰۴۲۰۲۰۵۶۹۵

۵- معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت مورد تنفیذ قرار گرفت.

۶- مقرر شد مبلغ ۴۰۰ ریال به ازای هرسهم جمعا مبلغ «۲۰» هزار میلیارد ریال خالص به صاحبان سهام از محل سود قابل تخصیص پرداخت شود و الباقی پس از کسر پاداش مصوب مجمع به حساب سود و زیان انباشته نقل به سال مالی بعد منظور شود.

۷- حق حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره شرکت در ازای هرماه و (برگزاری حداقل دو جلسه درماه) به‌صورت ناخالص معادل مبلغ 18.000.000 ریال تعیین شد.

۸- به منظورقدردانی ازمدیر عامل و اعضای هیات‌مدیره مبلغ نه میلیارد و دویست میلیون ریال به‌صورت ناخالص به‌عنوان پاداش تصویب کرد که قابل پرداخت به اعضای حقوقی است.

پیام هیات‌مدیره

سهامداران عزیز و گرامی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس

خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که یکسال دیگر توفیق خدمت، تلاش و کوشش به ما عنایت کرد و هم اینک آماده‌ایم نتایج فعالیت‌های یکساله هیات‌مدیره، مدیران و کارکنان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را تقدیم مجمع محترم عمومی عادی سالانه صاحبان گرامی سهام کنیم.

سال گذشته همانند سال‌های قبل مسیر پرفراز و نشیبی را در عرصه‌های گوناگون طی کردیم که تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر فعالیت‌ها و اقدامات شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و فضای کسب‌و‌کار داشته است. نوسانات قیمت نفت، تغییر و تحولات نرخ ارز، شرایط محیطی بازار محصولات نفتی و پتروشیمیایی، شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر منطقه، نتایج حاصل از توافقات برجام، ورود تیم‌های مذاکرات سرمایه‌گذاری به ایران، ورود رقبای داخلی و خارجی جدید، بازارهای کشورهای همسایه به‌ویژه عراق، ریسک‌های عملیاتی، مدیریت پروژه طرح‌های توسعه‌ای، بازارهای اشباع شده و ریسک‌های مالی از جمله مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سال گذشته سعی کرده است با پیاده‌سازی برنامه استراتژیک خود در جهت تحقق اهداف راهبردی تدوین شده گام بردارد و در این مسیر همواره تحولات و شرایط محیطی را رصد کرده و با توجه به حساسیت‌های موجود مسیر حرکت خود را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهد و در زمان مناسب اقدامات لازم را برنامه‌ریزی و اجرا کند. هر چند که طی طریق در این مسیر با کم و کاستی‌هایی مواجه بوده و نتوانسته‌ایم صددرصد آنچه را که شایسته شما عزیزان است به‌دست آوریم، اما ایمان و اطمینان داریم که با یاری پروردگار متعال و همراهی شما خوبان قادر خواهیم بود مسیر‌های سخت‌تر و متلاطم را پشت‌سر گذاشته و اهداف ترسیم شده را محقق سازیم.

در سال گذشته همچون سنوات قبل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس استراتژی کلی خود «توسعه و ارزش‌آفرینی پایدار» را پیگیری و برنامه‌های عملیاتی خود را براساس آن تدوین کرده است و ارزیابی عملکرد خود و شرکت‌های تابعه را هر سه ماه یکبار درحوزه‌های مختلف براساس روش ارزیابی متوازن رصد می‌کند و کنترل‌های لازم را مبذول داشته است.

حاصل این تلاش‌ها واقدامات، دستاوردهایی است که باعث شده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌عنوان هلدینگ برتر درکشور مطرح و در صنعت پتروشیمی پیشرو باشد و در عرصه‌های جهانی نیز برندی درخور توجه برای خود ارائه کند. در ادامه شرح کلی از نتایج عملکرد در پنج حوزه مالی، ذی‌نفعان، فرآیندهای داخلی، مسوولیت‌های اجتماعی و یادگیری و رشد خدمت شما سهامداران ارجمند تقدیم می‌شود.

در حوزه فرآیندهای داخلی، هلدینگ خلیج‌فارس توانسته است براساس برنامه‌های در نظر گرفته شده و اقدامات صورت پذیرفته رکورد تولید بالغ بر ۶/ ۱۹ میلیون تن معادل ۸۲ درصد ظرفیت طراحی را ثبت کرده و نسبت به سال گذشته افزایش ۸/ ۴ درصد را رقم بزند. همچنین در راستای سیاست‌های اجرا شده در این منظر می‌توان به تولید اقتصادی، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های خالی با انتقال گاز کلر از شرکت پتروشیمی اروند به شرکت کیمیای پتروشیمی بندرامام، صادرات به موقع نفتای تصفیه‌شده پتروشیمی نوری، بازسازی و راه‌اندازی واحد NFدو شرکت پتروشیمی بندرامام، راه‌اندازی واحدهای نیتروبنزن، آنیلین و PMA فاز دو پتروشیمی کارون، دعوت از شرکت‌های معتبر اروپایی و صاحب تکنولوژی برای دریافت جدیدترین تکنولوژی‌ها و تامین کاتالیست‌ها با راندمان بالاتر برای شرکت‌های تولیدی زیر مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و اجرای استراتژی‌های شرکت در زمینه مدیریت انرژی که منجر به کاهش سه درصدمصرف انرژی در مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شده است، نام برد. در حوزه مالی و اقتصادی نیز شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اعمال سیاست‌های کلان در نظر گرفته‌شده موفق شده علاوه بر مدیریت بهینه وجوه و کاهش هزینه‌های مالی نسبت به کاهش هزینه‌های پشتیبانی از طریق تنظیم سیاست‌های رفاهی و حذف هزینه‌های فاقد ارزش افزوده نیز اقدام کند. همچنین این شرکت درخصوص تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای با تامین مالی از طریق تسهیلات یوزانس از شرکت‌های ماروبنی و ایتوچو ژاپن هر یک به مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو که تا سقف ۶۴۰ میلیون یورو قابل افزایش است و همچنین تامین مالی شرکت‌های تابعه از طریق انتشار ۱۰۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برای پتروشیمی ایلام و مبلغ دو هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح یک میلیون تنی پتروشیمی گچساران مبادرت کرده است.

موثر شدن قرارداد وام ارزی از صندوق توسعه ملی به مبلغ ۲/ ۲ میلیارد دلار برای پروژه بیدبلند تحت قرارداد مشارکت مدنی با بانک سپه (بانک عامل) به نمایندگی از سندیکای بانکی شامل بانک‌های ملت، سپه، صنعت و معدن، پارسیان و تجارت و دریافت یک میلیارد دلار از وام مذکور، بازگردانی شرکت پتروشیمی مبین و کسب سود به مبلغ ۲،۰۶۴،۷۶۴ ریال و انتقال بدهی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت‌های تابعه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت ملی نفت ایران و تقسیط بدهی مذکور از تاریخ ۱۴/ ۱۱/ ۱۳۹۵ به مدت چهار سال بدون سود و کارمزد به مبلغ ۲,۱۵۰ میلیون دلار و خرید ۵۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی همت از دیگر دستاوردهای شرکت در این حوزه است. در منظر ذی‌نفعان نیز با متنوع‌سازی ترم‌های فروش محصولات به منظور نفوذ در بازارها و افزایش حاشیه سود فروش، گشایش دفاتر منطقه‌ای در شانگهای، امارات و آلمان، توسعه بازارهای فروش و افزایش آن به حدود ۴۰ کشور دنیا، انعقاد هفت قرارداد بلند‌مدت با خریداران داخلی با استفاده از مکانیزم بورس برای اولین بار در ایران، ارائه خدمات لجستیک به ذی‌نفعان، ارائه به روز گزارشات تحلیل بازار به ذی‌نفعان، تنوع سبد ارزی به منظور کاهش ریسک در راستای تقویت برند شرکت، ارزش‌آفرینی برای سهامداران و مدیریت و توسعه بازار گام برداشته و اهداف تدوین شده را تا حد مطلوبی محقق ساخته است.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت داخلی در سال گذشته به‌عنوان دومین شرکت پس از بانک ملی قرار گرفته است. این شرکت دارای جایگاه نخست در بیشترین سودآوری، ارزش افزوده، ارزش بازار و صادرات است. علاوه بر آن شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در گروه پتروشیمی به‌عنوان شرکت پیشرو در مقام اول قرار دارد.

به دلیل سیاست‌های کلان اتخاذ شده در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس سال گذشته تغییری در حوزه‌های روش ارزیابی متوازن شکل گرفت و حوزه مسوولیت‌های اجتماعی به چهار حوزه قبلی اضافه شد. هم اینک پس از گذشت یک سال نتایج اقدامات انجام شده در این منظر به‌ویژه HSE به‌دلیل حائز اهمیت بودن آن ارائه می‌شود. ترسیم نقشه راه پنج ساله HSE شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس جهت دستیابی به وضعیت پایدار در حوزه‌های ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از کارکنان ستاد و کارشناسان شرکت‌های تابعه در حوزه‌های پروانه‌های کار، بررسی و تجزیه و تحلیل حوادث، تعیین بالادستی، محیط‌زیست و بهداشت به منظور استفاده حداکثری از توان داخلی شرکت‌ها جهت شناسایی و رفع مشکلات حوزه HSE سطح توان داخلی شرکت‌ها جهت شناسایی و رفع مشکلات حوزه HSE سطح شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت‌های تابعه، بازنگری و بازآرایی چارت سازمانی اداره کل HSE، برقراری سامانه گزارش‌دهی شرکت‌های تولیدی در مناطق به‌صورت روزانه. تدوین شاخص‌های جدید و بروز در حوزه‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست و جاری‌سازی آن در سطح شرکت‌های تابعه، شناسایی تهدیدات و آسیب‌پذیری شرکت‌های تابعه در حوزه‌های عملیاتی، اقتصادی، سایبری، نیابتی و... و اقدام جهت رفع برخی از آنها، برگزاری مانورهای عملیاتی و دور میزی متعدد در مناطق عملیاتی ماهشهر و عسلویه با لحاظ الزامات پدافند غیرعامل.

اقدامات صورت پذیرفته در حوزه یادگیری و رشد درشرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس منجر به توانمندسازی کارکنان و ارتقای دانش مدیریتی مدیران، توسعه نظام جانشین‌پروری و آماده‌سازی مدیران آینده به تعداد ۳۰۰ نفر در مشاغل کلیدی، افزایش دلبستگی کارکنان به شغل و سازمان در سطح شرکت‌های تولیدی در مناطق عملیاتی. ارتقای کیفیت، نوآوری و کارآیی در فرآیندهای منابع انسانی و چابک‌سازی آنها و جهت‌گیری به سمت اجرای استاندارد ۳۴ هزار، تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها در راستای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی و تعامل اثربخش دوسویه. بازنگری مشاغل و ساختارهای سازمانی مطابق با الگوهای رایج جهانی در راستای دستیابی به سازمان‌های دانش‌بنیان و ایجاد مزیت رقابتی شده است.

هم اینک شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در چهارمین سال اجرای برنامه استراتژیک خود درصدد است تا با بهره‌مندی از تجارب، دانش، قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه خود در آستانه نهایی کردن برنامه استراتژیک پنج‌ساله دوم گامی متفاوت در صنعت پتروشیمی برداشته و زمینه‌ساز حضوری موثر و قدرتمند در عرصه‌های بین‌المللی شود.

در پایان بر خود لازم می‌دانیم به پاس حمایت‌های بی‌دریغ تمامی سهامداران، مدیران و کارکنان که سرمایه‌های معنوی و انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هستند صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. امید است با بهره‌مندی از رهنمودها، انتقادهای سازنده، مشارکت و همکاری بی‌دریغ شما همراهان صمیمی بتوانیم در پرتو استعانت و عنایات پروردگار متعال در راستای تحقق اهداف و آرمان‌هایمان ثابت قدم بوده و فردایی بهتر را در عرصه‌های مختلف ترسیم کنیم.


اهداف کلان شرکت

- ارتقای رضایت‌مندی و وفاداری ذی‌نفعان

- توسعه سرمایه‌گذاری و شراکت‌های داخلی و خارجی

- افزایش کمی و کیفی سبد سرمایه

- افزایش سهم بازار

- دستیابی به سازمانی یادگیرنده و دانش‌بنیان

- توسعه زنجیره ارزش با صیانت از محیط‌زیست

مرور کلی بر عملکرد و دستاوردهای مهم شرکت در سال مالی منتهی به 31/ 3/ 96

رئوس دستاوردهای شرکت از منظر رشد و یادگاری

توانمندسازی کارکنان و ارتقای دانش مدیریتی مدیران

توسعه نظام جانشین پروری و آماده‌سازی مدیران آینده به تعداد ۳۰۰ نفر در مشاغل کلیدی

افزایش دلبستگی کارکنان به شغل و سازمان در سطح شرکت‌های تولیدی در مناطق عملیاتی

ارتقای سلامت شغلی و بهداشتی کارکنان

توسعه فرهنگ سازمانی کار آمد و کرامت انسانی

ارتقای کیفیت، نوآوری و کارآیی در فرآیندهای منابع انسانی و چابک‌سازی آنها و جهت‌گیری به سمت اجرای استاندارد ۳۴ هزار

تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها در راستای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی و تعامل اثربخش دوسویه

بازنگری مشاغل و ساختارهای سازمانی مطابق با الگوهای رایج جهانی در راستای دستیابی به سازمان‌های دانش‌بنیان و ایجاد مزیت رقابتی

رئوس دستاوردهای شرکت از منظر فرآیندها

ثبت رکورد تولید بالغ بر ۶/ ۱۹ میلیون تن معادل ۸۲ درصد ظرفیت طراحی و ۸/ ۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل

تولید اقتصادی، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های خالی با انتقال گاز کلر از شرکت پتروشیمی اروند به شرکت کیمیای پتروشیمی بندرامام با توجه به از سرویس خارج بودن واحد کلرآلکالی شرکت کیمیا به علت انجام بهینه‌سازی واحد

صادرات به موقع نفتای تصفیه شده پتروشیمی نوری در جهت جلوگیری از کاهش تولید و رسیدن به تولید بالاتر از ظرفیت اسمی

بازسازی و راه‌اندازی واحد NF۲ شرکت پتروشیمی بندرامام

راه‌اندازی واحدهای نیتروبنزن، آنیلین و PMA فاز دو پتروشیمی کارون جهت تولید محصول نهایی MDI

هماهنگی اختصاص اتیلن مورد نیاز پتروشیمی ایلام از شرکت‌های تولیدکننده در منطقه عسلویه در جهت تداوم تولید این شرکت

استفاده از توان شرکت‌ها در جهت دستیابی به تولید در ظرفیت اسمی با نگرش اقتصادی

دعوت از شرکت‌های معتبر اروپایی و صاحب تکنولوژی جهت دریافت جدیدترین تکنولوژی‌ها و تامین کاتالیست‌ها با راندمان بالاتر برای

شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس

اجرایی‌سازی استراتژی‌های شرکت در زمینه مدیریت انرژی که منجر به سه درصد کاهش مصرف انرژی در مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شده است.

رئوس دستاوردهای شرکت از منظر ذی‌نفعان

متنوع‌سازی ترم‌های فروش محصولات به منظور نفوذ در بازارها و افزایش حاشیه سود فروش

گشایش دفاتر منطقه‌ای در شانگهای، امارات و آلمان

توسعه بازارهای فروش و افزایش آن به حدود ۴۰ کشور دنیا

انعقاد ۷ قرارداد بلندمدت با خریداران داخلی با استفاده از مکانیزم بورس برای اولین بار در ایران

ارائه خدمات لجستیک به ذی‌نفعان

ارائه به‌روز گزارش‌های تحلیل بازار به ذی‌نفعان

تنوع سبد ارزی به منظور کاهش ریسک

مشارکت در توسعه فرهنگ عمومی با حمایت از رسانه‌ها و همچنین انتشار مطالب آموزشی در حوزه پتروشیمی

رئوس دستاوردهای شرکت از منظر مسوولیت‌های اجتماعی

ترسیم نقشه راه پنج ساله HSE شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس جهت دستیابی به وضعیت پایدار در حوزه‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست.

بازنگری و بازآرایی چارت سازمانی اداره کل HSE با امعان نظر به مسوولیت‌ها و ماموریت‌های محوله

تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل ازکارکنان ستاد و کارشناسان شرکت‌های تابعه در حوزه‌های پروانه‌های کار، بررسی وتجزیه وتحلیل حوادث، تعیین بالا دستی، محیط‌زیست و بهداشت به منظور استفاده حداکثری از توان داخلی شرکت‌ها جهت شناسایی و رفع مشکلات حوزه HSE سطح شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت‌های تابعه

تهیه پروتکل انجام ممیزی از شرکت‌های تولیدی با استفاده از جدیدترین چک‌لیست‌های استاندارد در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

تشکیل تیم ممیزی متشکل از کارکنان ستاد هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های تابعه و انجام ممیزی HSE از شش شرکت تولیدی و پیگیری رفع نقاط قابل بهبود شرکت‌ها

بررسی نقاط ابهام مطرح شده درخصوص قابلیت شبکه آب آتش‌نشانی منطقه ماهشهر از طریق بررسی اسنادی و برگزاری مانور میدانی و حصول اطمینان از کفایت ظرفیت پمپ و شبکه آب آتش‌نشانی منطقه ماهشهر.

بررسی مشکلات و نارسایی‌های شبکه آب آتش‌نشانی منطقه عسلویه از طریق بررسی اسناد و برگزاری مانور که با توجه به نتایج حاصله لزوم بازنگری در مبانی طراحی اولیه شبکه منطقه عسلویه به شرکت پتروشیمی مبین و مدیریت محترم تولید ابلاغ شد

برقراری سامانه گزارش‌دهی شرکت‌های تولیدی در مناطق به صورت روزانه

تدوین شاخص‌‌های جدید و به‌روز در حوزه‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست و جاری‌سازی آن در سطح شرکت‌های تابعه

شناسایی تهدیدات و آسیب‌پذیری شرکت‌های تابعه در حوزه‌های عملیاتی، اقتصادی، سایبری، نیابتی و... اقدام جهت رفع برخی از آنها

شناسایی منابع نشر آلودگی‌های تولیدی مجتمع‌ها توسط کارگروه‌های تخصصی وکمک به تعویض پروژه‌های بهبود و کاهش آلودگی

شناسایی عوامل زمان‌آور شیمیایی شرکت‌ها از جمله VOC و کمک پروژه‌های بهبود در جهت کاهش کنترل آنها

شناسایی عوامل زمان آورفیزیکی از جمله صدا و کمک به تعریف پروژه‌های کاهش صوت

برگزاری مانورهای عملیاتی و دور میزی متعدد در مناطق عملیاتی ماهشهر و عسلویه با لحاظ الزامات پدافند غیرعامل

اعزام مدیران، روسا و کارشناسان شرکت‌های تابعه به کلاس‌ها و کارگاه‌های عملی برای دوره‌های فرماندهی حادثه (هلند) در چند مرحله جهت افزایش دانش و توانایی پرسنل

برگزاری دوره‌های سه روزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برای شرکت‌های تابعه با هدایت سازمان پدافند غیرعامل و مدیریت بحران کشور جهت افزایش آمادگی شرکت‌ها

مشارکت فعال در کنفرانس دو روزه مدیریت پسماند ایران -آلمان جهت تبادل اطلاعات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا

شرکت در نمایشگاه سالانه محیط زیست

عضویت در کمیته کارانه ستاد هلدینگ خلیج‌فارس و تخصیص بخشی از امتیاز ارزیابی کارانه شرکت‌های تولیدی به واحد HSE

رئوس دستاوردهای شرکت از منظر مالی

موثر شدن قرارداد وام ارزی از صندوق توسعه ملی به مبلغ ۲/ ۲ میلیارد دلار برای پروژه بیدبلند تحت‌قرارداد مشارکت مدنی با بانک سپه (بانک عامل) به نمایندگی از سندیکای بانکی شامل بانک‌های ملت،سپه، صنعت و معدن، پارسیان و تجارت و دریافت یک میلیارد دلار از وام مذکور

مدیریت بهینه وجوه و کاهش هزینه‌های مالی

کاهش هزینه‌های پشتیبانی از طریق تنظیم سیاست‌های رفاهی و حذف هزینه‌های فاقد ارزش افزوده

انجام افزایش سرمایه در شرکت‌های گروه در راستای اصلاح ساختار و تامین مالی که شامل افزایش سرمایه شرکت‌های عملیات غیرصنعتی و خدمات پتروشیمی، شرکت پتروشیمی فجر، شرکت پتروشیمی کاویان و افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه پترول شامل شرکت‌های پتروشیمی (ایلام، دهدشت، بروجن، کازرون، ممسنی، صدف عسلویه، اوره لردگان، گچساران، ارومیه، مدیریت توسعه، گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایران)

خرید ۵۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی همت

بازارگردانی شرکت پتروشیمی مبین و کسب سود به مبلغ ۲،۰۶۴،۷۶۴ میلیون ریال

حضور در کنفرانس و نمایشگاه‌های بین‌المللی به منظور برقراری ارتباط مستقیم با فعالان بین‌المللی و نمایشگاه‌های بین‌المللی بورس ۴بانک و بیمه

بازپرداخت به‌موقع تسهیلات بلندمدت (فاینانس)

تسویه بدهی‌های ارزی و ریالی خوراک شرکت‌های زیرمجموعه

تامین مالی از طریق تسهیلات یوزانس از شرکت‌های ماروبنی و ایتوچو ژاپن هر یک به ترتیب به مبلغ ۳۲۰ و ۳۲۰ میلیون یورو و قابل افزایش به مبلغ ۶۴۰ میلیون یورو

تامین مالی شرکت‌های تابعه، از طریق انتشار ۱،۰۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف‌موازی استاندارد برای پتروشیمی ایلام و مبلغ ۲،۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح یک میلیون تنی پتروشیمی گچساران

انتقال بدهی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت‌های تابعه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت ملی نفت ایران و تقسیط بدهی مذکور از تاریخ ۱۴/ ۱۱/ ۱۳۹۵ به مدت ۴ سال بدون سود و کارمزد به مبلغ ۲،۱۵۰ میلیون دلار

وضعیت نقدشوندگی سهام و کیفیت افشای اطلاعات شرکت

الف)اطلاعات مقایسه‌ای پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

* تعدیل شده براساس سرمایه جدید (افزایش سرمایه از ۲۴,۷۸۹ میلیارد ریال به ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال)

ب) رتبه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در میان شرکت‌های بورسی

با توجه به قیمت بازار سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (مورخ ۳۱/ ۰۶/ ۱۳۹۶) ارزش بازار شرکت معادل ۲۴۹،۰۰۰ میلیارد ریال بوده که رتبه اول شرکت‌های بورسی و فرابورسی را به خود اختصاص داده است.


مزیت رقابتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از منظر بورس

در اختیار داشتن حدود 10/ 86 درصد از ارزش بازار سرمایه (سهام) توسط گروه هلدینگ خلیج‌فارس (فارس، مبین، فجر و پترول)

دومین شرکت بزرگ خاورمیانه و چهل و چهارمین شرکت در سطح جهان در سال ۲۰۱۶ بر اساس رده‌بندی ICIS

سرمایه‌گذاری در بیش از ۱۱۰ شرکت فعال در صنایع پتروشیمی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم

تنوع فعالیت در شرکت‌های زیرمجموعه (تولیدی، یوتیلیتی، بازرگانی، مهندسی ساخت و توسعه‌ای، آموزشی و... )

قابلیت نهفته در عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار بورس و فرابورس

مشارکت در ساخت و راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های پتروشیمیایی و تکمیل‌کننده زنجیره ارزش

تولید محصولات پتروشیمی جدید در مجتمع‌ها با توجه به نیاز بازار از قبیل تولوئن، استایرن منومر، پلیمر و...

قرار داشتن مجتمع‌های پتروشیمی هلدینگ در حاشیه خلیج‌فارس با امکان دسترسی آسان به خوراک و منابع اولیه مورد نیاز

دسترسی آسان به بازارهای جهانی و مبادی ورود و خروج کالا و محصولات

اصلاح و بهبود مداوم فناوری‌های تولید

در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و کارآمد در جهت راه‌اندازی و بهره‌برداری طرح‌های مختلف

وجود بازارهای مصرف رو به رشد داخلی و خارجی محصولات تولیدی

قابلیت افزایش ظرفیت تولید مجتمع‌های پتروشیمی زیرمجموعه

وجود نمایندگی و دفاتر در خارج از کشور

استفاده از فناوری جدید اطلاعات و ارتباطات








شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 6 آبان 96، شماره: 3306041


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین