پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۳۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
تقی قاسمیان عزیزی مدیرعامل پتروشیمی اروند برکنار شد و دیگری برجای او نشست. این درحالی است که برکناری یکباره این مدیرعامل از نظر کارشناسان با اما و اگرهای فراوانی روبرو بوده است. وی در نامه ای بشکل سربسته به علل کناره گیری خود اشاره نموده است.

شعار سال: "در سازمانی که دزدان و جاعلان اسناد و چک ها ارجح ترند راهی جزء کناره گیری نداشته و قطعا با ماندنم در این برهه از زمان در اروند نتیجه ای جزء تخریب دست آوردهای گذشته و خودم وجود نداشت!"

این توضیحات بخشی از نامه ای است که قاسمیان عزیزی مدیرعامل سابق پتروشیمی اروند خطاب به همکارانش دراین مجتمع در تاریخ 25 آذرماه نوشته است.

مدیرعاملی که در نهایت با اختلاف ایجاد شده در راستای انتخاب مدیر مالی جدید و خداحافظی با مدیریت قبلی این بخش، زیرسوال ربیعی رفت و درنهایت نیز با اخطار هلدینگ خلیج فارس مبنی بر غیرقانونی بودن انتصاب مدیرمالی جدید، برکنارشد.

دراین بین هر چند که به اذعان کارشناسان تغییر مدیر مالی بدون نظر سهامداران خلاف قوانین محسوب می‌شود اما به هرحال تغییر ناگهانی یک مدیر مالی آن‌هم توسط مدیرعامل شرکت با ابهاماتی مواجه است که شاید مسوولان بالادست باید با دقت بیشتری به آن توجه می‌کردند.

در این بین اظهارات قاسمیان عزیزی در نامه خداحافظی اش گوشه نگاهی به این تصمیم و دلایل اتخاذ آن دارد.

پرده برداری مدیرعامل سابق پتروشیمی اروند از علت برکناری اش: دزدان و جاعلان اسناد و چک ها ارجح ترند!

متن این نامه به شرح ذیل می‌باشد.

 

داستان اختلافات قاسمیان با ربیعی چه بود:

بررسی دلایل برکناری قاسمیان عزیزی حکایت از اختلاف نظر این مدیرعامل بر سر انتخاب مدیریت مالی مجموعه متبوع خود با ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس دارد. براساس مستندات رویت شده توسط منابع موثق، شامل نامه نگاری‌های دو مجموعه هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی اروند با یکدیگر، ظاهرا داستان از جایی آغاز شده که قاسمیان عزیزی در سمت مدیرعامل، گائینی مدیرمالی خود را شایسته حضور در این پست ندیده و تصمیم به برکناری او می‌گیرد. گائینی هم شکایت برکناری خود را به گوش مدیرمالی هلدینگ خلیج فارس می‌رساند. براین اساس نامه انتصاب مدیرمالی جدید که به عنوان سرپرست از سوی قاسمیان عزیزی منصوب شده بود به دست مدیرمالی هلدینگ خلیج فارس می‌رسد و وی با پاراف نامه و ارسال آن به دست جعفر ربیعی (نائب رئیس و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس) و تقی قاسمیان مدیرعامل پتروشیمی اروند، گلایه خود را اینگونه مطرح می‌کند:

” جناب آقای قاسمیان عزیزی/ با سلام
به استحضار می‌رساند عزل و نصب مدیران به خصوص مدیرمحترم مالی که عضو موظف هیات مدیره بوده و توسط مجمع انتخاب شده می‌بایستی با هماهنگی هیات مدیره صورت گیرد.

رونوشت: جناب آقای مهندس ربیعی مدیرعامل محترم جهت استحضار
جناب آقای گائینی مدیر محترم مالی

تاریخ پاراف: ۱۹/۹/۹۷”

در نهایت در همان روز، ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با ارسال نامه با موضوع “تغییر و جابجائی عضو موظف هیات مدیره” نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و به گفته ربیعی، گائینی مدیر مالی این شرکت در ۵ مرداد ماه سال ۹۵ با هماهنگی هلدینگ خلیج فارس دراین سمت منصوب شده و تغییر جابجائی وی می‌بایست با هماهنگی این شرکت به عنوان مجمع انجام می‌شد. درنهایت نیز ربیعی در نامه ارسالی به پتروشیمی اروند در دوشنبه هفته گذشته تاکید کرده بدون هماهنگی وی تغییری دراین سمت صورت نپذیرد. با اینحال پس از گذشت ۴ روز از ارسال این نامه مدیرعامل پتروشیمی اروند برکنار می‌شود و جای خود را به حسن نشان زاده می‌دهد.

متن انتصاب مدیرعامل جدید پتروشیمی اروند که به امضای مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس رسیده به شرح ذیل است:

پرده برداری مدیرعامل سابق پتروشیمی اروند از علت برکناری اش: دزدان و جاعلان اسناد و چک ها ارجح ترند!

پرده برداری مدیرعامل سابق پتروشیمی اروند از علت برکناری اش: دزدان و جاعلان اسناد و چک ها ارجح ترند!

مراسم تودیع قاسمیان عزیزی مدیرعامل برکنار شده پتروشیمی اروند و معارفه حسن نشان زاده مدیرعامل جدید این شرکت:

مراسم رسمی تودیع قاسمیان عزیزی مدیرعامل برکنار شده پتروشیمی اروند و معارفه حسن نشان زاده مدیرعامل جدید این شرکت مانند اکثر مراسم برگزار شده از زمان حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس بود. مراسمی که بسیاری از مدیران عامل برکنار شده به دلیل ناراحتی از اقدام ناگهانی و بدون اطلاع به نشانه اعتراض در آن شرکت نکرده اند.
البته نکته دیگری نیز دراین مراسم قابل تامل بود. اکثر مراسم‌های تودیع و معارفه مدیرعامل‌های شرکت‌ها همواره در مکان مجتمع برگزار می‌گردد، اما این‌بار این مراسم در تهران و در ساختمان هلدینگ خلیج فارس صورت گرفت.
جالب است که در این مراسم همه به بهانه‌ای صحبت کردند. از نشان زاده‌ای که پس از ۲ ماه سرپرستی پتروشیمی بندرامام به یکباره کنار گذاشته شده و حالا خود را در مقام مدیرعاملی اروند می‌دید تا سرپرست مدیریت برنامه ریزی و تولید هلدینگ که به اذعان کارشناسان احتمالا به دلیل شرایط خاصی که دارد هرگز حکم سرپرستی اش به مدیر تغییر نکند.
خبر‌ها از این جلسه که بیشتر مراسم معارفه بود چراکه مدیرعامل سابق برای تودیع خود حضور نیافت حکایت از آن داشت که قاسمیان عزیزی ۵ ماه به مرخصی رفته است. اگرچه دراین بین بسیاری از مدیران حاضر دراین مراسم این نکته را که احتمالا تا زمان بازگشت مجدد این مدیرعامل سابق دیگر ربیعی در هلدینگ نخواهد بود بر بلاتکلیفی مدیریتی در هلدینگ خلیج فارس تاکید می‌کردند.
از سویی دیگر، در میان افراد حاضر در جلسه تودیع و معارفه یک شخص خاص هم حضور داشت. گائینی مدیر مالی پتروشیمی اروند. همان کسی که قاسمیان عزیزی برای برکناری اش منتظر مجوز ربیعی و معاونت مالی هلدینگ خلیج فارس نماند و یک نفر را به جای وی به سرپرستی مدیریت مالی اروند گذاشته بود؛ و بسیاری از حدس و گمان‌ها از برکناری قاسمیان عزیزی دراین مجتمع به این مدیر برمی‌گردد. با اینحال یک چیز مشخص است اینکه به زودی مشخص خواهد شد که دلیل واقعی مخالفت قاسمیان عزیزی با مدیرمالی این مجتمع چه بوده است؟

نکته جالب توجه و عبرت اموز داستان اینکه، گائینی در مردادماه سال بعد ۱۳۹۸ و بعد از حدود هشت ماه از این ماجرا، توسط نشان زاده (مدیرعامل جدید) تغییر کرد.

پرده برداری مدیرعامل سابق پتروشیمی اروند از علت برکناری اش: دزدان و جاعلان اسناد و چک ها ارجح ترند!

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

شرکت پتروشیمی اروند بـزرگتـریـن تولید کننده زنجیره پـی وی سـی جهـان با هدف تامین مـواد اولیه صنایع پایین دستی مورد نیاز بازار‌های داخلی و خارجی در سایت ۳ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام و در زمینی به مساحت ۱۰۸ هکتار احداث گردیده است. از اهداف مهم این پروژه صنعتی واقتصادی تولید محصولات با ارزش همچون محصول S-PVC با تولید سالیانه ۳۰۰۰۰۰ تن پلی و ینیل کلراید به روش سوسپا نسیون و محصول E-PVC با تولید سالیانه ۴۰۰۰۰ تن پلی وینیل کلراید به روش امولسیون، کاستیک برمبنای خلوص ۱۰۰ درصد به میزان ۶۳۴۰۰۰ تن در سال وتامین گاز کلر برای تعدادی از پتروشیمی‌های منطقه ویژه به میزان ۱۸۶۷۰۰ تن درسال، آب ژاول به مقدار ۱۶۲۶۰ تن در سال و اتیلن دی کلراید به میزان ۳۲۹۳۰۰ تن در سال جهت تامین نیاز بازار‌های داخلی وصادرات به خارج از کشور در نظر گرفته شده است.
قرارداد اجرای طرح مذکور به صورت EP پس از برگزای مناقصه و انتخاب شرکت Uhde آلمان و سازه از ایران به عنوان پیمانکاران فاز‌های مهندسی و تامین تجهیزات پروژه در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۸۲ منعقد گردید. نمک صنعتی واتیلن خوراک اصلی بوده که نمک به میزان ۱۳۰۰۰۰۰ تن از طریق دریاچه‌های نمک در شهر بندرامام خمینی (ره) از تسویه در کارخانه شستشوی نمک و تبدیل به آب نمک با استفاده از خط لوله به طول ۲۲ کیلومتربه پتروشیمی اروند انتقال داده می‌شود. در کارخانه کلرآلکالی پتروشیمی اروند آب نمک به روش الکترولیز به گاز کلر وهیدروژن تبدیل می‌شود. شرکت پتروشیمی اروند علاوه بر تولیدات محصولات پتروشیمی متعهد است رسالت خودرا در زمینه حفظ ونگهداری محیط زیست به انجام رساند و به همین دلیل از تکنولوژی مدرن در واحد کلر آلکالی به منظور عدم استفاده از جیوه استفاده گردیده است.
گاز کلر تولیدی علاوه بر مصرف به عنوان خوراک در مجتمع‌های پتروشیمی غدیر، کارون، خوزستان، و بندرامام، به کارخانه EDC/VCM ارسال شده وبه همراه اتیلن دریافتی از خط اتیلن غرب ابتدا به محصول EDC وسپس به محصول VCM تبدیل می‌گردد. محصول VCM به کارخانه PVC ارسال شده ودر واحد‌های تولیدی به محصولات S- PVC و E-PVC تبدیل می‌شود.
جهت تکمیل این زنجیره تولید، تعدادی پروژه تحت عنوان پروژه‌های پیش نیاز تعریف شده است. این پروژ‌ها عبارتنداز واحد شستشوی نمک، خطوط انتقال آب نمک، واحد تغلیظ اسید سولفوریک، برج‌های خنک کننده، افسایت، واحد اکسیژن، خطوط لوله وارسال محصول از مجتمع پتروشیمی اروند تا اسکله شماره ۲ وتاسیسات غیر صنعتی می‌باشد.
کاربرد محصولات این مجتمع در تولید انواع لوله‌ها، شیلنگ‌ها، عایق‌های حرارتی، لوازم آشپزخانه، تهیه مواد شوینده، اسباب بازی، ضد عفونی کننده‌ها وپاک کننده‌های صنعتی در صنایع نساجی و پتروشیمی می‌باشد.

تعداد بازدید : 4

 شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نفتی ها، تاریخ 28 آذر 97، کد مطلب: 4552:www.naftiha.ir  / سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: مدیرعامل سابق پتروشیمی اروند ، تقی قاسمیان عزیزی ، پتروشیمی اروند ، هلدینگ خلیج فارس ، سهامداران ، جاعلان ، جاعلان اسناد و چک ، شعار سال 97 ، کناره گیری تقی قاسمیان عزیزی ، علل کناره گیری تقی قاسمیان عزیزی ، حاشیه های کناره گیری تقی قاسمیان عزیزی ، نامه کناره گیری تقی قاسمیان عزیزی ، نامه خداحافظی تقی قاسمیان ، اختلاف تقی قاسمیان با ربیعی ، سهامداران پتروشیمی اروند ، کارکنان پتروشیمی اروند ، تغییرات در پتروشیمی اروند ، اختلاف در هیات مدیره پتروشیمی اروند ، گائینی مدیرمالی پتروشیمی اروند ، حسن نشان زاده مدیرعامل پتروشیمی اروند ، علی اصغر گائینی ، بزرگترین تولید کننده زنجیره پی وی سی ، تولیدات پتروشیمی اروند ، مخاطرات زیست محیطی پتروشیمی اروند ، اثرگذاری اقدامات پتروشیمی اروند روی محیط زیست ، اقدامات پتروشیمی اروند در زمینه ایمنی ، اقدامات پتروشیمی اروند در زمینه بهداشت کار و بهداشت محیط ، سهامداران اصلی پتروشیمی اروند ، شرکت های تابعه پتروشیمی اروند ، مزایده ها و مناقصات پتروشیمی اروند ، عملکرد پتروشیمی اروند ، گزارش عملکرد سالیانه پتروشیمی اروند ، خرید از پتروشیمی اروند
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Ahmed
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
0
خدایا رحمت کند تمام رفته گان شما امیدوارم هر کجا باشید شاد خرم وسرحال باشید وما کارکنان پتروشیمی اروند هیچ وقت خوبی های شما را فراموش نمی کنیم
۹/۲/۱۴۰۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
0
چقدر جذاب و کامل نوشتید. گائینی برای خودش یک سایت هم زده بود اما الان بالا نمی یاد. خدا حافظ علی اصغر جون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین