پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، مبارزه با تروریسم باید بدون «استاندارد دوگانه»، بدون ارسال سری تسلیحات و بدون استفاده از گروه‌های افراطی برای رسیدن به اهداف سیاسی باشد.

شعارسال: به گزارش خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خویش در مراسم آغاز مجمع عمومی اجلاس اتحادیه بین المجالس در سنت پترزبورگ، تاکید کرد که در روسیه بر این عقیده هستند که در مبارزه با ترویسم نباید از استانداردهای دوگانه و از گروههای افراط گرا برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده شود.


پوتین گفت: «ما بر این عقیده هستیم که مبارزه با تروریسم باید بدون استانداردهای دوگانه، بدون ارسال تسلیحات سری و بدون استفاده از گروههای افراطی و تندرو برای رسیدن به اهداف سیاسی خاص باشد و مسلما تنها بصورت جمعی و با تشریک مساعی نتیجه بخش خواهد بود.»  

رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که تلاش برای مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل تنها منجر به هرج و مرج خواهد شد، همانطور که در منطقه خاورمیانه باعث بی ثباتی اوضاع و گسترش تروریسم شده است.

وی تاکید کرد: «در جهان امروزی نمی توان برای توسعه دموکراسی شابلون و الگوی یکسانی را در همه کشورها استفاده کرد. هر کشوری دارای حق طبیعی و غیرقابل انکار برای تعیین سرنوشت خویش بر اساس خواست و اراده مردم آن سرزمین است، همانطور که در منشور سازمان ملل متحد نیز به آن اشاره شده است. به همین دلیل تلاش برای دخالت در امور داخلی کشورها نتیجه ای جز هرج و مرج نخواهد داشت. دقیقا چنین مداخله‌ای از خارج منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را دچار بی ثباتی و افزایش تهدیدات تروریستی نموده است.»

ولادیمیر پوتین همچنین با یادآوری اینکه سیستم حقوق بین الملل فرسوده شده و محدود به تلاش برای انجام گفتگو است، افزود: «در سراسر جهان نمایندگان پارلمانها، بعنوان سخنگویان اراده ملتها، نقش مهم و قابل توجهی در توسعه الگوهای توسعه ملی دارند و مسلما به دنبال یافتن پاسخهای مناسب و موثر برای مقابله با تهدیدات و چالشهای جهان امروز هستند که برای همگی ما مشترک است. ولی من می خواهم در اینجا به فرسوده شدن سیستم حقوق بین الملل و فرهنگ گفتگوهای بین دولتی اشاره کنم که متاسفانه امروزه با آن مواجه شده ایم. متاسفانه ما شاهد هستیم که این اواخر همه تلاشهای محدود به گفتگوهای مستقیم و برقراری ارتباط بین قانونگذاران می شود.»

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: «در حالی که یک ساختار عادلانه تر روابط بین الملل، تامین کننده منافع همه کشورها خواهد بود. هدف مشترک همه ما تقویت صلح و ثبات، دستورکارهای سازنده و متعادل، تلاش برای کاهش مناقشات، ممانعت از خطوط جداکننده جدید در جهان- از جمله بر اساس علائم نژادی و مذهبی و البته یافتن و شکل دادن به یک ساختار صحیح و پایدار از روابط بین المللی است.  و من مطمئن هستم که مقامات پارلمانی اکثر کشورهای جهان چنین رویکردی را دنبال می کنند.»

پوتین در آخر برای تمامی شرکت کنندگان در 137-مین مجمع عمومی اجلاس اتحادیه بین المجالس آرزوی موفقیت نموده و بعد از آن، آغاز رسمی این نشست اعلام شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتماد آنلاین،تاریخ انتشار 23مهرماه 96، کدخبر:142957 ، www.etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین