پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۶۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جذب حتی ۱۰ درصد از ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان مقیم در خارج از کشور کسب و کار را رونق می بخشد.

شعارسال: معصومه آقاپور علیشاهی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار خارجی به کشور گفت: افزایش امنیت در داخل کشور، قیام بوروکراسی و اصلاح آن از جمله موارد مورد نیاز برای جذب سرمایه گذار خارجی است، لذا دولت باید دست از حاکمیت بر دارد و تنها وظیفه بخش نظارتی را بر عهده گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعتماد و اعتقاد به بخش خصوصی و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور را از جمله راهکارهای جذب سرمایه‌گذاران به کشور دانست.

۵ میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور هستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آمار ۵ میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور هستند، ادامه داد: فضا باید به گونه ای فراهم شود که سرمایه‌گذاران وارد کشور شوند، که امنیت کسب و کار اولین مرحله برای جذب آنها است، همچنین اصلاح قانون مالیاتی، اصلاح قوانین گمرکی و ایجاد امنیت برای ایرانی های داخل کشور و سرمایه گذاران خارجی برای جذب سرمایه گذاران ضروری است.

آقاپورعلیشاهی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ایرانی های مقیم در خارج از کشور ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند، یادآور شد:حتی اگر ۱۰ درصد این سرمایه ها جذب شود مشکلات اقتصادی کشور در بخش کسب و کار رفع می‌شود.

دولت ها باید دست از عیب جویی، جناح بازی و سیاسی‌کاری بردارند

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نخستین مرحله برای خصوصی سازی واقعی انتقال تکنولوژی و تولید سهم بالا است، افزود: زمانی که امنیت ایجاد نشود و تکنولوژی وارداتی وجود نداشته باشد غیر ممکن است که بخش خصوصی فعال شود، لذا این موانع باید رفع شود تا بخش خصوصی فعال شده و در کنار دولت قرار گیرد و فضای مه آلود بین آنها کنار گذاشته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت ها باید دست از عیب جویی، جناح بازی و سیاسی‌کاری بردارند و به فکر توسعه کشور و توسعه پایدار باشند، چراکه تنها با وحدت ملی و اعتقاد به مردم می توان اقتصاد را پیش برد و در حال حاضر بهبود، اصلاح و تحول جواب نمی‌دهد و تغییر ساختار و اهداف براساس ابزارهای موجود باید انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 24 مهر 1396 ، کدخبر: 352304 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین