پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۷۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
نخستین مرکز سنجش مهارت الکترونیکی غیردولتی با هدف تسریع در برگزاری آزمون‌های مهارت حرفه‌ای در تهران افتتاح شد.

شعارسال: مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در حاشیه برگزاری این مراسم از اینکه مهارت آموزان تهرانی پس از دوره‌های آموزشی حداقل ۴۵ روز در انتظار برگزاری آزمون مهارت می‌مانند ابراز تاسف کرد و گفت: با افتتاح مراکز سنجش مهارت الکترونیکی غیردولتی زمان انتظار به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مجید تهرانیان از کمبود امکانات مربوط به برگزاری آزمون‌های الکترونیکی در مراکز فنی و حرفه‌ای استان تهران خبر داد و افزود: در حالی که روزانه باید ۱۰۰۰ مهارت آموز در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کنند آمار‌ها نشان می‌دهد کمتر از ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند.
وی استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی را برای توسعه مهارت حرفه‌ای در کشور بسیار ضروری دانست و گفت: برهمین اساس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نخستین مرکز سنجش مهارت الکترونیکی غیر دولتی را راه اندازی کرده است.
تهرانیان با بیان اینکه تا سه ماه آینده تعداد مراکز سنجش مهارت الکترونیکی در تهران به چهار مرکز می‌رسد هزینه‌های برگزاری آزمون‌های مهارت حرفه‌ای را در بخش خصوصی برابر با تعرفه‌های دولتی دانست و تاکید کرد: این مراکز نمی‌توانند بیشتر از تعرفه‌های تعیین شده از مردم وجه نقد بگیرند.
وی آزمون‌های مراکز سنجش مهارت را در چهار رشته مراقبت زیبایی، طراحی دوخت و خیاطی، صنایع غذایی و طلا و جواهر اعلام کرد و افزود: این آزمون‌ها بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 26 مهرماه 96، کد خبر:   1856435 ، www.irib.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین