پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
با ورود جبهه سرما به آمریکا و اروپا و پس از یک هفته بی ثباتی، قیمت نفت در بازار جهانی پنج درصد افزایش یافت.

شعار سال: قیمت هر بشکه نفت خام برنت امروز در معاملات جهانی با 5 درصد رشد به 30.68 دلار رسید، این در حالی است که قیمت نفت آمریکا روز چهار شنبه به کمتر از 27 دلار برای هر بشکه افت پیدا کرده بود.

آینده نفت خام برای نخستین هفته رشد قیمت خود را آماده کرده است، با این حال تحلیل گران معتقدند که هیچ تغییر اساسی در پشت پرده افت عرضه برای هماهنگی با تقاضا وجود ندارد که بتواند از حجم نفت بدون مشتری و تولیدات نفتی کاهش دهد.

تامس وارگا، تحلیل گر انجمن نفتی PVM می گوید که هیچ توجیه اساسی برای آنکه فکر کنیم روند نزولی فعلی در قیمت نفت در حال تغییر است وجود ندارد.

وی معتقد است که باید منتظر گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی، باشیم، به ویژه که طی نیمه نخست سال جاری میلادی عرضه مازاد به بازارهای نفتی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که گزارش آژانس بین المللی انرژی که روز سه شنبه منتشر شد حاکی از آن بود که تولید بیش از میزان مصرف در بازار نفت حداقل تا یک سال آینده ادامه پیدا می کند و این به معنی خطر "غرق شدن در عرضه بیش از حد" است.

به گفته کارشناسان در حال حاضر مشخص است که قیمت های نفتی بسیار پایین است اما پیش بینی اینکه این افت قیمت تا کی ادامه می یابد کار ساده ای نیست.

با این وجود ورود جبهه سرما و طوفان های برفی به ساحل شرقی آمریکا و اروپا می تواند بازار نفت خام را برای تامین انرژی و سوخت مورد نیاز کمی گرم کند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394، کد مطلب: 94110200623 :www. isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین