پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
محقق ارشد هندی ،نقش ایران در تضمین امنیت انرژی هند را اساسی دانست و تصریح كرد ایران با توجه به ذخایر عظیم نفت وگاز و نزدیكی به هند نقش مهمی در تامین نیاز این كشور به انرژی ایفا می كند.

شعار سال: «ذاكر حسین» محقق ارشد «شورای امور جهانی هند» سفر وزیر نفت وگاز طبیعی هند به ایران را گام مهمی در توسعه روابط 2 كشور دانست و تصریح كرد با توافقات صورت گرفته در آینده نزدیك تحولی اساسی در روابط تهران - دهلی نو ایجاد می شود.

وی، همكاری در زمینه توسعه میدان گازی فرزاد ب ،ایجاد مجتمع پتروشیمی و خط انتقال گاز بین ایران و هند را ازجمله طرحهای مهم بین ایران و هند ذكر كرد.
این كارشناس هندی با اشاره به نیاز روزافزون هند به انرژی خاطرنشان كرد:هند می خواهد با همه كشورهای تامین كننده انرژی این كشور روابط متوازنی داشته باشد و ایران دراین زمینه از جایگاه ویژه ای برخوردار است .
وی با اشاره به سفر هفته آینده وزیر امور خارجه هند به ایران تصریح كرد این سفر می تواند زمینه دیدار «نارندرا مودی » نخست وزیر هند به ایران را فراهم كند.
«
ذاكر حسین» با تائید سیاست هند برای گسترش روابط با كشورهای دارای ذخایر انرژی اظهار كرد این راهبرد در راستای تامین و حفظ منافع ملی كشور است .
وی تصریح كرد:هند در صدد است با سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران ،ضمانت لازم برای دریافت انرژی از ایران را فراهم كند.
این كارشناس با اشاره به علاقه مندی هند برای سرمایه گذاری در میدان گازی فرزاد ب خاطرنشان كرد
این میدان گازی كه توسط شاخه خارجی شركت «او.ان.جی .سی » و چند شركت دیگر در سال 2008 كشف شد به علت تحریم ها و فشار امریكا به بهره برداری نرسیده است .
وی خاطرنشان كرد:با رفع تحریم های بین المللی،زمینه اجرای طرح توسعه و سرمایه گذاری دراین میدان گازی فراهم شده است .
«
ذاكر حسین» در ادامه با بیان اینكه هم اكنون قطر بزرگترین تامین كنند گاز مایع هند است خاطرنشان كرد دهلی نمی خواهد كه در زمینه گاز مایع به یك كشور تكیه كند و ایران از شرایط مناسب برای تامین گاز مایع مورد نیاز این كشور برخوردار است .
وی در ادامه با اشاره به اهمیت كریدور شمال - جنوب ایران خاطرنشان كرد این كریدور نقش مهمی در صدور كالاهای هندی به افغانستان ،آسیای میانه و قفقاز ایفا می كند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 ، کد مطلب: 82031936 www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین