پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
وزیر نیرو گفت: محدودیت آب، هوا، تامین انرژی و منابع خاک از جمله مسائل امروز مردم جهان محسوب می شود و رشد جمعیت در کنار گسترش شهرها و توسعه صنعتی با وجود محدودیت در منابع به عنوان دغدغه های امروز جوامع بشری است.

شعار سال: حمید چیت چیان در مراسم شانزدهمین دوره اهدا جایزه جهانی انرژی اظهار داشت: توسعه پایدار نیاز اساسی امروز جهان است، امروز نیازمند پایداری در تمام ابعاد زندگی بشر هستیم و منابع کره زمین باید به شکل غیر پایدار استفاده شود.

وی افزود: مسئله جمعیت رو به فزونی جهان و محدودیت منابع آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مردم امروز باید توجه کنند که نسل های آینده همچون انسان های امروز حق حیات دارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه مردم نیاز به توسعه دارند ، اما توسعه را باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که پایدار باشد، گفت: محدودیت آب، هوا، تامین انرژی و منابع خاک از جمله مسائل امروز مردم جهان محسوب می شود و رشد جمعیت در کنار گسترش شهرها و توسعه صنعتی با وجود محدودیت در منابع به عنوان دغدغه های امروز جوامع بشری است.

وی ادامه داد: بروز خشکسالی و سرازیر شدن سیلاب های مخرب از جمله نشانه های تاثیرگذاری مسئله گرمایش زمین است که نشان می دهد منابع کره خاکی به صورت غیرپایدار استفاده می شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه 190 کشور جهان در دسامبر 2015 در فرانسه برنامه های خود را برای کنترل و کاهش انتشار کربن بیان کردند، گفت: امیدواریم با پایداری و استقامت در مسیری که ترسیم شده، انسان و حیات انسانی، منابع کره خاک و اکو سیستم در همه جهان به یک پایداری مطلوب برسد.

وی افزود: بنیاد جهانی انرژی با تکیه بر این اهداف فعالیت های خود را انجام می دهد و با اعطای جایزه به همه کسانی که در این کره خاکی در زمینه آب، هوا، خاک، جوانان کارهای ارزشمندی انجام می دهند در مسیر پایداری گام برداشته اند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري تسنيم، تاریخ انتشار: 29 دي 1394، کد مطلب: 975480 :www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین