پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۸۷۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اتخاذ شیوه جدید دولت برای کاهش خانه های خالی خبر داد.

شعارسال: حامد مظاهریان معاون وزیر راه وشهرسازی از اتخاذ شیوه جدید برای کاهش خانه های خالی خبر داد و گفت: خانه‌های خالی امسال مشمول مالیات می‌شود به طوری که در سال اول نیم درصد اجاره بها، سال دوم یک درصد و سال سوم نیز ۱.۵ درصد، مالیات از خانه‌های اجاره‌ای دریافت می‌شود .

وی افزود: با این شیوه مالکان تشویق به اجاره دادن واحدهای خود می شوند و در همین راستا با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی جلساتی برگزار شده است.

مظاهریان با اشاره به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی­ گفت:در این مدت آمارپروانه‌های ساختمانی۶ درصد، معاملات مسکن ۱۲ درصد و ارزش پول مبادله شده ۲۲ درصد رشد داشته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شش ماه امسال اجاره بهای مسکن۱۴.۴ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد کرده است، افزود: بررسی‌های دوره ۲۰ ساله­ حاکی از آن است ­ که بهای زمین ۱۰۷ ،مسکن ۷۶ ، اجاره خانه در تهران ۶۱ و نرخ تورم 37 برابر شده است.

مظاهریان با بیان اینکه درشهر تهران حدود 90 هزارواحدمسکن خالیوجوددارد ،گفت: 2 و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد که این امر حاکی از افزایش قیمت خانه ها بیش از توان مردم است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 28 مهر 1396، کدخبر: 718997، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین