پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
قرارداد صادرات نفت ایران به ژاپن ماه آوریل ٢٠١٦ (فروردین – اردیبهشت٩٦) تمدید می شود.
شعارسال: قرارداد صادرات نفت ایران به ژاپن ماه آوریل تمدید می شود، ژاپن هم اکنون ١١٠ هزار بشکه از ایران نفت خریداری می کند که قرار است این میزان در قرارداد جدید افزایش یابد.

ژاپن پیش از اعمال تحریمهای گسترده علیه ایران در سال ٢٠١٢، از خریداران اصلی نفت ایران در آسیا بود؛ در کارنامه نفتی دو کشور همچنین می توان به حضور شرکتهای ژاپنی در پروژه های نفتی همچون میدان آزادگان اشاره کرد.

پس از توافق ایران و ١+٥ هیئتهای ژاپنی در چند نوبت به ایران آمده و با بیژن زنگنه، وزیر نفت دیدار و گفتگو کردند و بعد از هر دیدار اعلام آمادگی کردند پس از لغو تحریم ها میزان برداشت نفت خود از ایران را افزایش دهند.

نفتکشهای ژاپنی این هفته در خارگ

ژاپن در طول دوران تحریم ایران تنها کشوری بود که نفت ایران را با نفتکشهای خود و تحت بیمه دولتی این کشور حمل کرد، این کشور بعد از لغو تحریم ها کماکان با نفتکشهای خود اقدام به دریافت نفت از ایران خواهد کرد.

منابع صنعتی و دولتی ژاپن اخیرا اعلام کردند که با وجود پایان تحریمها، نفتکشهای ژاپنی حامل نفت ایران همچنان می توانند از بیمه دولتی ایجاد شده از سوی دولت ژاپن بهره مند شوند.

پس از آن که در آغاز تحریمهای ضد ایرانی، بیمه گران غربی امکان پوشش نفتکشهای حامل نفت ایران را از دست دادند، دولت ژاپن برای حمایت از نفتکشهای ژاپنی واردکننده نفت از ایران، پیش قدم شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ شنبه 3 بهمن 1394، کد مطلب: 94110301469، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین