پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
اظهارنظر مسئولان وزارت ورزش در مورد انتخابات کمیته المپیک ظاهرا تهدید نرمی است از طرف آنها که البته بیش از هر نتیجه ای، این انتخابات مهم را به چالش می کشاند.

شعارسال: دقیقا سه ماه دیگر دوره مدیریت چهار ساله و فعلی کمیته ملی المپیک به پایان می رسد و بعد از آن طبق آنچه قانون به آن تاکید دارد، کیومرث هاشمی و اطرافیانش باید میز و صندلی مدیریت را به تیم جدید دیگری بسپارند.

البته با وجود فاصله کم باقی مانده،هنوز برای برگزاری انتخابات هیچ اقدامی حتی در حد تعیین زمان و برگزاری نشست های هماهنگیانجام نشده با این حال اظهارنظرهای اخیری که از طرف مسئولان وزارت ورزش و در این زمینهمطرح شده، حکایتعجیبی دارد.

دو روز پیش محمدرضا داورزنی در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که انتخابات کمیته باید در زمان خودش برگزار شود. روز گذشته هممسعود سلطانی فرتاکید کرد که «انتخابات کمیته ملی المپیک با اساسنامه اصلاحی مصوب یا بر اساس اساسنامه فعلیباید در موعد مقرر برگزار شود

وزیر ورزش در حالی نسبت به انتخابات کمیته اینگونه موضع گیری کردکه پاسخگویی در مورد مسائل مرتبط با فوتبال و از جمله محرومیت مهدی طارمی و پرسپولیس را به فدراسیون فوتبال واگذار کرد و گفت: «این موضوعات را از فدراسیون فوتبال پیگیری کنید. مسئولان این فدراسیون باید پاسخگو باشند

در هر صورت از صحبت ها و شواهد پیداست که وزارت ورزش نسبت به انتخابات کمیته ملی المپیک و برگزاری سرِوقت آن موضع گرفته و این در حالی است کهتا به امروز نه تنها هیچ نشانه ایاز طرف این کمیتهمبنی بر تعویق انتخابات دیده نشده بلکهمسئولان کمیته ملی المپیک تاکید همکرده اندمجمع انتخاباتیرا به موقع برگزار می‌کنندحتی اگر مجبور شوند اساسنامه فعلی را به عنوان ملاک کارقرار دهند.

 مسئولان وزارت ورزش اولین افرادی نیستند که نسبت به انتخابات به موقع کمیته ملی المپیک اظهار نظر می کنند. هفته گذشته محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیکهم در این رابطه گفت: «بعید می دانم این انتخابات به موقع برگزار شود.»؛البته ایناظهار نظر خسروی وفاخیلیهم دور از قاعده نیست چون به هر حال وی عضوی از مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک است اما ورود مسئولان وزارت ورزش جای تعجبدارد آنهم وقتی برخی اقداماتشان، از نگاه صاحبنظران مانع تراشی تلقی می شود.

شاید لحاظ کردن اهمیت بازی های آسیایی ٢٠١٨ اندونزی و المپیک ٢٠٢٠ توکیو توجیه مسئولانوزارت ورزش برای تاکید بر برگزاری بدون تاخیرانتخابات کمیته ملی المپیک است، به هر حال آنها هم می دانند که چگونگی عملکرد کاروان ایران در این دو رویداد ارتباط مستقیم به همین انتخابات و نتایج آن دارد اما چرا با این وجودپیش نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک در وزارت ورزش و بدون اطلاع،دستخوش تغییراتی شد که بعضا با منشور المپیک در تضاد است؟ مگر نه اینکه همین مسئله واکنش IOC را موجب خواهد شد و حتی می تواند مانع انتخابات شود؟

مسئولان وزارت ورزش که خیلی نرم و محسوسکمیته المپیک را تهدید به برگزاری بدون وقفهانتخابات می کنند،می دانندبیشتر اعضای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک را روسای فدراسیون ها تشکیل می دهنددرحالیکه برخی از همین فدراسیون ها در بلاتکلیفی مدیریتی به سر می برند. چرا در خودِ وزارت ورزش و برخلاف آنچه مدام به آن تاکید می شود، اراده ای برای برگزاری انتخابات به موقع فدراسیون ها دیده نمی شود و هستند روسا و سرپرست هایی که دوره ٤ ساله و ٦ ماهه آنها گذشته اما همچنان پشت میز خود هستند.

با این شرایط،چنین اظهارنظرهایی تنها انتخابات کمیته ملی المپیک را زودتر و بیشتر از آنچه باید به چالش می کشاند، همان طور که اظهارنظر بَدموقع معاون وزیر ورزش در رابطه با پرونده مسعود شجاعی و احسان حاج صفی هیچ نتیجه ای نداشت جز پیچیده تر شدن روند رسیدگی به آن.

در کل اینکه شکی نیست کمیته ملی المپیک باید بدون فوت وقت انتخاباتش را برگزار کند، مبنای کار رئیس کمیته هم همین است اما اگر وی که این روزها به شدت از رسانه ها فاصله گرفته، برنامه هایش را خیلی صریح و شفاف اعلام کند، می تواند مانع ازبسیاری مشکلات و اینگونه صحبت های چالش برانگیز شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 آبان 1396، کدخبر: 4121590 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
برخورد این سری وزارت ورزش با کمیته المپیک به جهان نشون داد که نباید به ایران و ایرانی بی احترامی کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین