پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
کتاب «المپیک شگفتی‌ها» که شرح کاملی از وقایع کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک 2012 است، با تالیف محمدرضا آخوندی از سوی انتشارات آرادمان منتشر شد.

شعارسال: بازی‌های 2012 لندن که چهار مدال طلا، پنج مدال نقره و سه مدال برنز برای تیم ورزشی کشورمان به همراه داشت، پرافتخارترین دوره حضور ایران در بازی‌های المپیک محسوب می‌شود. در همین راستا، محمدرضا آخوندی که خبرنگاری مستقل در این دوره از بازی‌ها بوده، روایتی از تمامی اتفاق‌های صورت گرفته برای تیم ایران را در 384 صفحه زیر عنوان «المپیک شگفتی‌ها» به رشته تحریر درآورده است.

نویسنده درباره انتشار این کتاب می‌گوید: «بازی‌های المپیک لندن دومین دوره بازی‌هایی بود که به عنوان خبرنگار در آن حضور پیدا کردم، اما پیش از حضور در این رویداد بزرگ ورزشی دنیا، خیلی علاقه‌مند بودم که کاری فراتر از انتشار اخبار، گزارش‌ها و مصاحبه‌های معمول خبرنگاران را انجام دهم. اینگونه بود که تصمیم گرفتم همه گفته و ناگفته‌های این دوره از رقابت‌ها را که در مورد تیم ایران و 52 ورزشکار شرکت کننده اتفاق افتاده بود را بنویسم. خوشبختانه در این بازی‌ها هم یک شگفتی بسیار بزرگ برای کاروان ایران رقم خورد؛ چراکه خوشبین‌ترین طرفدار تیمهای ایرانی هم فکرش را نمی کرد کاروان ایران بتواند به 12 مدال دست پیدا کند و جایگاه هفدهم جهان را به خود اختصاص دهد.»

وی ادامه داد: «در این کتاب تلاش زیادی کردم تا خواننده را به همان حال و هوای موجود در روز و ساعت برگزاری رقابت‌ها در هر رشته ورزشی ببرم. خب ما یک سری موفقیت بزرگ و غرور آفرین داشتیم که روایت آن‌ها به دقت زیاد نیاز داشت و در کنار این‌ها یک سری ناکامی‌ها و حواشی دیگر. شاید در کنار قهرمانان بزرگ تیم ایران، نام‌های بزرگی هم بودند که در عین ناباوری به مدال دست پیدا نکردند. یکی از تلاش‌های من این بود که همه اتفاقهای رخ داده در بازی‌های لندن با همان شرایطی که اتفاق افتاده ثبت شود و برای آینده باقی بماند. امیدوارم که در این راه موفق بوده باشم و رضایت خوانندگان را جلب کنم.»

آخوندی درباره منابع این کتاب نیز افزود: «به هر ترتیب بخش زیادی از اتفاقهای و رخدادهای موجود در کتاب نتیجه حضور خودم در آن رویداد بوده و با توجه به پشتوانه و حرفه رسانه‌ای که داشتم، بیشتر اخبار و مصاحبه‌ها از رسانه‌های معتبری که در لندن نماینده داشتند برای بخشی از مطالب استفاده شده است. همچنین بخش دیگری نیز نتایج و برخی دیگر از اخبار هستند که از وبسایت رسمی بازی‌ها و یا آرشیو کمیته بین المللی المپیک استفاده شده است.»

سردبیر اسبق بخش ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد اینکه چرا این کتاب سه سال بعد از پایان بازیها منتشر شد نیز گفت: « کار نوشتن کتاب دو روز بعد از اختتامیه بازی‌های لندن آغاز شد و چند ماهی طول کشید تا بتوانم مطالب کتاب را به صورت کامل بنویسم، اما شاید کم تجربگی و برخی مسایل فنی باعث شد چاپ کتاب تا این اندازه طول بکشد. البته در این میان تنها یک سال متن کتاب در کمیته ملی المپیک ماند تا این نهاد که وظیفه ذاتی‌اش توسعه اهداف المپیزم است، کتاب را منتشر کنند، اما در نهایت پس از یک سال کمیسیون نشر این نهاد تصمیم گرفت تا این کتاب را چاپ نکند. این یک سال هم زمانی بود که کمیته المپیک از چاپ آن تلف کرد.»

وی در پایان افزود: «به هر حال خوشحالم از اینکه سرانجام این کتاب منتشر شد و به خوبی می‌دانم این کتاب مرجع خوبی برای کسانی خواهد شد که بخواهند در مورد بازی 2012 لندن تحقیق کنند. من در پایان از انتشارات آرادمان و همه کسانی که در تهیه و تالیف این کتاب من را حمایت کردند تشکر می‌کنم.»

علاقه‌مندان می توانند کتاب «المپیک شگفتی‌ها» را از انتشارات آرادمان و پخش کتاب و فروشگاه ققنوس تهیه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ انتشار خبر 26 فروردین 1395، کدمطلب: 526949 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین