پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به کسب ۶۰ سهمیه برای المپیک ریو بود، پیش‌بینی اولیه ما برای این دوره بازی‌ها ۶۷ سهمیه بود که برای خیلی کارشناسان قابل قبول نبود.

شعار سال: کیومرث هاشمی در رابطه با رشته‌هایی که برخلاف برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و وعده وعیدهای مطرح شده از سوی مسئولان آنها نتوانسته‌اند در رابطه با کسب سهمیه برای المپیک ریو عملکرد قابل قبولی داشته باشند، اظهار داشت: خواهش من این است که تمام تمرکزها روی مقوله المپیک و سهمیه این بازی‌ها باشد. به هر حال در این زمینه نقاط ضعف و قوتی بوده است که قطعا بررسی می‌شود. این بررسی‌ها در نشست میان مسئولان کمیته انجام می‌شود. در این مورد وزارت ورزش هم وظیفه خود را دارد، اما تاکید من این است فضای حمایتی موجود برقرار بماند تا کاروان ایران عملکردی خوب داشته باشد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه پیش‌بینی کمیته ملی المپیک برای کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ریو، کسب ۶۷ سهمیه بود، تاکید کرد: البته تا به امروز این پیش‌بینی را رسانه‌ای نکرده بودیم، اما به هر حال رقمی بود که روی آن نظر داشتیم؛ البته خیلی از کارشناسان این پیش‌بینی را قبول نداشتند، اما به هر حال تا به امروز سهمیه ایران قطعی است، ضمن اینکه کسب حداقل یک سهمیه در رشته شنا را هم قطعی می‌دانیم و این شانس را داریم در دوومیدانی هم به یکی دو سهمیه دیگر دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در این رابطه ادامه داد: البته طبیعی است در بین رشته‌هایی که موفق به کسب سهمیه شده‌اند، نسبت به دوره گذشته المپیک عملکردها متفاوت بوده است، برخی رشته‌ها عملکردی همچون دوره قبل داشتند، برخی رشته‌ها در کسب سهمیه موفق‌تر عمل کردند و بودند رشته‌هایی هم که کمتر از المپیک پیشین صاحب سهمیه شدند. در این بین در تکواندو افزایش سهمیه داشتیم، در کشتی با کاهش اوزان المپیکی مواجه بودیم، اما در تمام اوزان صاحب سهمیه شدیم. در دوومیدانی با توجه به افزایش سطح رکوردها عملکردی خوب به لحاظ کسب سهمیه داشتیم، هر چند که به ۱۰ سهمیه المپیک لندن نرسیده‌ایم.

هاشمی در پاسخ به پرسش با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی که دو سال بعد از المپیک برگزار می‌شود، آیا کمیته ملی المپیک برنامه خاصی برای بررسی وضعیت فدراسیون‌ها و به خصوص فدراسیون‌هایی که به لحاظ کسب سهمیه عملکرد خوبی نداشتند، دارد؟ گفت: به هر حال وضعیت هر رشته در این زمینه قابل بررسی است و اینکه چه عواملی در روند کسب سهمیه آن تاثیرگذار بوده است، این موضوع به یک کار کارشناسی نیاز دارد که بعد از المپیک انجام خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 8 تیر 95 ، کد مطلب: 3697039: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین