پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
علیرضا ایزدپور ظهر امروز در حاشیه افتتاح پایگاه مرکزی غربالگری بینایی کودکان در سمنان اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا 6 سال است که هرساله در استان سمنان برگزار می‌شود.
شعارسال: مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان در استان سمنان آغاز شد.

علیرضا ایزدپور ظهر امروز در حاشیه افتتاح پایگاه مرکزی غربالگری بینایی کودکان در سمنان اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا 6 سال است که هرساله در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ملی هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان آغازشده است افزود: برای اجرای این طرح در استان سمنان 307 پایگاه ثابت و سیار سامان‌دهی شده است که برای ارائه خدمات به مردم در حال فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه 135 پایگاه در مهدکودک‌های استان سمنان برای اجرای این طرح انتخاب شدند افزود: 13 پایگاه ثابت و 159 پایگاه نیز به‌صورت سیار نسبت به اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان در سطح استان سمنان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی به‌موقع بیماری‌های چشمی در کودکان ازجمله شاخص‌ترین هدف در راستای اجرای این طرح است افزود: اگر بیماری‌های چشمی را در کودکان به‌موقع شناسایی کنیم می‌توانیم در بازه سنی 10 تا 12 سالگی آن‌ها را درمان کنیم و در غیر این صورت درمان آن‌ها تکمیل نمی‌شود.

ایزدپور تصریح کرد: سال گذشته بالغ‌بر 19 هزار کودک سمنانی در طرح غربالگری بینایی سامان‌دهی شدند که این آمار معادل 64 درصد از کل کودکان استان سمنان بود.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار کودک سال گذشته در این طرح از نظر بینایی اختلال‌هایی داشتند خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین بیماری که در این دوره سنی برای کودکان اتفاق می‌افتد تنبلی چشم و ضعیفی آن‌ها است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1 آبان 1396، کدخبر: 1553997، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین