پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۹۴۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
مدتی است فهرستی از کمک‌های شهرداری به برخی از مدیرانش برای ودیعه مسکن در کانال‌های خبری شهری منتشر شده است. یکی از اعضای شورای شهر تهران سال گذشته درخواست کرده بود این کمک‌ها دست‌کم برای اعضای شورا شفاف باشد. مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، درباره اینکه چرا این اطلاعات برای اعضای شورا شفاف نمی‌شود، می‌گوید: متأسفانه به نظر می‌رسد برخی از اعضای منتقد را محرم نمی‌دانند. او ادامه می‌دهد: در ۱۶ مهر ماه سال گذشته گزارشی درباره کمک‌های ودیعه مسکن به دست من رسید که برای صحت‌سنجی آن از شهرداری درخواست کردم فهرست این کمک‌ها را به من ارائه دهند که این‌طور نشد. این کمک‌ها از جبیب شهردار محترم نیست؛ بلکه از جیب شهرداری و مردم تهران است و باید برای نظارت در اختیار اعضای شورای شهر قرار گیرد. مهدی چمران نیز روز گذشته در حاشیه شورای شهر تهران درباره ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران می‌گوید: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم؛ اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است. رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر هم توضیح می‌دهد: این موارد فقط در اختیار شهردار تهران است؛ شهردار تهران از لیستی که حکایت از پرداخت ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ تومان کمک‌هزینه ودیعه مسکن به ۳۶ نفر از مدیران فعلی و سابق شهرداری تهران بود دفاع کرد. زاکانی درباره این حواشی بیان داشت که، سازمان‌ها خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند؛ اما شهرداری تهران ندراد. به‌همین‌خاطر در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند که مصداق کامل بی‌عدالتی بود. در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم، به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار در ابتدا به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شعارسال: عبدالرضا داوری، از مشاوران دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، در حساب ایکس خود تصویر نامه‌ای از شهرداری تهران را منتشر کرده که نشان می‌دهد علیرضا زاکانی شهردار تهران، ۲۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در ۳۶ ردیف به مدیران شهرداری تهران تحت عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن پرداخت کرده است. بر اساس این سند، پرداخت‌ها از اسفند سال ۱۴۰۰ یعنی شش ماه پس از آغاز شهرداری زاکانی آغاز و تا آبان‌ماه سال ۱۴۰۲، ادامه داشته است. بعضی از پرداختی‌های کمک‌هزینه ودیعه مسکن، به مدیران ارشدی مثل شهرداران مناطق انجام شده که دریافتی و وضع مالی قابل قبولی دارند (هرچند فروردین سال ۱۴۰۲، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفته بود سقف حقوق مدیران شهرداری تهران سال گذشته ۳۹ میلیون تومان بوده است).

توئیت عبدالرضا داوری و افشای فهرست مدیران دریافت‌کننده کمک‌هزینه ودیعه مسکن در شهرداری تهران + حالا مهدی چمران، هی زور بزن و توجیه کن

عبدالرضا داوری نوشته بود:

هفته قبل سندی تکان دهنده درباره پرداخت ۲۵.۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی در شهرداری تهران بدستم رسید که اینک با قطعیت اصالت، منتشرش می‌کنم. مدیران انقلابی این لیست بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، بطور متوسط کمک هزینه مسکن دریافت کردند.
رونوشت:مهندس چمران

توئیت عبدالرضا داوری و افشای فهرست مدیران دریافت‌کننده کمک‌هزینه ودیعه مسکن در شهرداری تهران + حالا مهدی چمران، هی زور بزن و توجیه کن

طبق این لیست (تصویر کم خوانای بالا) در مجموع ۴۰ ردیف کمک‌هزینه ودیعه مسکن از سوی زاکانی به ۳۶ مدیر شهری پرداخت شده است (۸۰۰ میلیون تومان این کمک‌هزینه‌ها در سال ۱۴۰۰ شمسی، ۱۴ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون آن در سال ۱۴۰۲ پرداخت گردیده است).
عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی زاکانی ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ بالاترین کمک‌هزینه به مبلغ ۱/۵ میلیارد تومان دریافت کرده است.
میثم موسوی آذر و اصغر رسولی، هر دو از تیم حفاظت زاکانی هر کدام جمعا یک میلیارد تومان در دو نوبت ۶۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومانی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دریافت کردند.
امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ هم در دو نوبت ۶۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومانی در سال ۱۴۰۱، یک میلیارد تومان کمک هزینه دریافت کرده است.
شش مدیر مرکز فعالیت‌های مذهبی هم در سال ۱۴۰۲ جمعا سه میلیارد تومان کمک‌هزینه ودیعه مسکن دریافت کردند.
حجت‌الله ابراهیمیان از دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان هم در مردادماه ۱۴۰۲ مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه ودیعه مسکن دریافت کرده است.....
در سند منتشر شده از سوی داوری، محل تامین این کمک‌هزینه‌ها مشخص نشده و در توضیحات تکمیلی، اشاره به وام بودن ان‌ها شده است. اما بررسی جداول بودجه نشان می‌دهد که قانون بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، دست زاکانی را برای حدود یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان باز گذاشته است.

توئیت عبدالرضا داوری و افشای فهرست مدیران دریافت‌کننده کمک‌هزینه ودیعه مسکن در شهرداری تهران + حالا مهدی چمران، هی زور بزن و توجیه کن

ردیف ۴۶ از جدول شماره ۱۶ اعتبارات هزینه‌ای واحد‌های ستادی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران (بودجه سال ۱۴۰۲) به بودجه دفتر شهردار تهران اختصاص دارد که در لایحه بودجه ۱۴۰۲، زاکانی برای آن یک‌هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان درخواست کرده بود و شورای شهر با یک‌هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان آن موافقت کرده است. این بخش شامل ۲۱ ردیف زیر اداره کل دفتر شهرداری می‌باشد. از جمله ۷۰ میلیارد تومانی که شورای شهر زیر شماره طبقه‌بندی۶۰۸۰۱۰۸۰۴۶-۱۱ به شهردار داده تا به عنوان پاداش «عملکرد متمایز» به کارکنانش پرداخت کند.
علاوه بر این، شورای شهر اجازه پرداخت هشت میلیارد تومان زیر عنوان کمک شهردار تهران به تشکل‌های مذهبی، ۴۰ میلیارد تومان کمک شهردار به اشخاص و موسسات خصوصی و ۱/۵ میلیارد کمک شهردار به افراد شاغل در رسانه داده است. همچنین سازمان حراست شهرداری تهران که آن هم در بودجه، زیر مجموعه دفتر شهردار است، اجازه دارد ۱۲ میلیارد تومان بابت جمع‌آوری اخبار و اطلاعات و سه میلیارد بابت رصد فضای مجازی پرداخت کند.
هنوز کتاب بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران منتشر نشده است، اما در لایحه بودجه شهرداری تهران، زاکانی برای حوزه دفتر شهرداری که این کمک‌ها زیر آن تعریف می‌شوند، دو هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان از شورای شهر خواسته بود که نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۲، افزایش بیش از ۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین