پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران در جلسه ۲۳۹ شورای شهر تهران گفت: اگر سوالات ما توسط شهردار پاسخ داده نشود طرح سوال از شهردار را به ریاست شورا اعلام خواهم کرد. وی بشکل خاص درباره گزارش دستاورد سفر هادی حق بین، صادق خیرخواه، مهدی صداقتی و عباس شعبانی از مدیران شهرداری به ترکیه سوال نمود. وی با اشاره به ماده ۱۴، ۱۵ و ۱۶ قانون تعارض منافع افزود: بر اساس بند سوم، نظارت بر حسن اجرای مصوبات از وظایف شهرداری است. بر اساس بند ۱۴ شهرداری باید گزارش علت، ضرورت سفر، مقصد سفر، هزینه‌های سفر و طول مدت سفر در تمامی سفر‌های خارجی مدیران و کارکنان را حداکثر سه هفته پس از سفر منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد. لازم به توضیح است که اعضای شورای شهر تهران نسبت به نظافت میادین میوه و تره بار، عدم تشکیل جلسات کمیسبون ماده ۳۸ و بی توجهی شهرداری به تذکرات اعضای شورا تذکر دادند.

شعارسال: مهدی اقراریان در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: متأسفانه شهرداری تهران به تذکرات بنده بی توجه است و پاسخ مناسب نمی‌دهد این در حالی است که در تذکر شماره ۷۷ خواستیم گزارش جذب نیرو را ارائه دهد که این گزارش به ما و کمیته منابع انسانی ارائه نشده و این در حالیست که تذکر ما پیرو ماده ۸۳ داده شده است.

وی ادامه داد: تذکر در مورد ودیعه مسکن به مدیران نه تنها پاسخ داده نشده بلکه هیچ صحبتی نیز در مورد آن صورت نگرفته و از رئیس شورا می‌خواهیم در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

هشدار درباره طرح سوال از شهردار تهران در صحن شورا، در صورت کم توجهی جهت پاسخگویی به سوالات اعضای شورای شهر + باز هم درخواست گزارش دستاوردهای سفر ترکیه؟

وی با اشاره به ماده ۱۴، ۱۵ و ۱۶ قانون تعارض منافع افزود: بر اساس بند سوم، نظارت بر حسن اجرای مصوبات از وظایف شهرداری است. بر اساس بند ۱۴ شهرداری باید گزارش علت، ضرورت سفر، مقصد سفر، هزینه‌های سفر و طول مدت سفر در تمامی سفر‌های خارجی مدیران و کارکنان را حداکثر سه هفته پس از سفر منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

اقراریان ادامه داد: کسانی که به سفر‌های خارجی می‌روند باید این گزارش را ارائه دهند که سفر آن‌ها چه دستاوردی داشته است. در غیر این صورت باید رسیدگی به تخلفات صورت بگیرد. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هادی حق بین، صادق خیرخواه، مهدی صداقتی و عباس شعبانی از مدیران شهرداری به ترکیه سفر کرده اند، گفت: این مدیران گزارشی از سفر خود ارائه نکرده اند که بنده به عنوان تذکر آن را مطرح می‌کنم.

رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران گفت: اگر شهردار به تذکر شماره ۸۳ و سوالات ما پاسخ ندهد بنده طرح سوال از شهردار را به ریاست شورا اعلام خواهم کرد.

تعداد بازدید : 0

نرجس سلیمانی هم در تذکری با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار می‌تواند در عملکرد و نظارت بر میادین و بازار‌ها اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در بازدید‌ها وضعیت ناهنجاری در جمع آوری پسماند و ایجاد بوی نامطبوع در بازار‌ها شاهد هستیم که همه پسماند‌های داخلی نیستند بلکه ضایعات برخی غرفه‌ها نیز وجود دارد. باید بازار به طور دقیق و منظم ضایعات کمتری در بسته بندی‌ها داشته باشد و ورود ضایعات به غرف که منافی با بهداشت میادین و خلاف قانون است آن چیزی است که نگران کننده است که تاثیر زیادی بر افزایش حیوانات موذی از جمله موش‌ها داشته و در فصل گرما می‌تواند کلونی موش‌ها را افزایش دهد. عدم توجه به پسماند و جمع آوری آن بیماری‌های واگیردار ایجاد می‌کند و این یکی از گلایه مندی‌های حاضران در میادین تره بار است. بنده پیش از این در مورد بی کیفیت بودن آسفالت در معابر نسبت به بزرگراه‌ها تذکر داده ام و در این میادین نیز باید به کیفیت آسفالت توجه شود. میدان مرکزی، یک فضای زنده است و برای تبدیل شدن به سرمایه پویا نیاز به برنامه ریزی دارد. بلاتکلیف گذاشتن اصناف مستقر در میدان به دلیل عدم انجام وظایف توسط شهرداری تهران که نمی‌دانیم به دلیل عدم تجربه کافی و یا سوء مدیریت است، درست نیست و ضرورت دارد در مورد آن چاره اندیشی شود.

میثم مظفر هم با بیان اینکه امیدواریم اتفاق تلخ شهادت رئیس جمهور باعث قدردانی از افراد شود، اظهار کرد: کمیسیون ماده ۳۸ حل اختلافات معاملات فی ما بین شهرداری و افراد حقیقی و حقوقی با حضور نماینده فرمانداری و شهرداری تشکیل می‌شود و اختلافات را حل و فصل می‌کند. جلسات به صورت دو هفته یک بار و یا هفتگی به دلیل وجود پرونده‌های سنواتی برگزار می‌شود، اما متأسفانه دو ماه است که این کمیسیون در هیچ یک از شعب سه گانه جلسه‌ای برگزار نکرده و دلیل این است که شهرداری اعلام کرده دبیرخانه از معاونت مالی و اقتصاد شهری به مرکز حقوقی منتقل شود. به نظر می‌رسد انتقال دبیرخانه درست نباشد چراکه نماینده مرکز حقوقی به عنوان عضو غیرمستقیم در جلسه حاضر می‌شود. اینکه دبیرخانه در موازنه نابرابر قدرت زیر نظر مرکز حقوقی قرار بگیرد اتفاق مدبرانه‌ای نیست. از شهردار تهران می‌خواهم شخصا ورود کند. بهتر است دبیرخانه زیر نظر معاونت باشد و از وقفه بیشتر جلوگیری شود.

زهرا شمس احسان هم در این جلسه یاد آور شد: طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با کارشناسی‌های دقیق برای ارتقاء کیفیت زندگی آن‌ها در سال ۱۴۰۱ به تصویب شورا رسیده و پس از ۱۶ ماه شاهد عملیاتی شدن آن نیستیم. اقداماتی که انجام نشده باعث نگرانی زنان سرپرست خانوار شده است. روند پیاده سازی این طرح مهم به طور کامل متوقف شده و این در حالیست که یکی از موارد مهم در طرح استفاده از گروه‌های میان رده است. دستورالعمل‌های این طرح باید به تمام دستگاه‌های مسئول ارائه و گزارش اقدامات صورت گرفته به شورا ارائه شود. امیدواریم گامی اساسی برای رفع معضلات زنان سرپرست خانوار و ارتقاء کیفیت زندگی آن‌ها برداشته شود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین