پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
ناصر رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه «محسن هرمزی» داشتن نسبت فامیلی با «علیرضا زاکانی» را تکذیب کرده است (گفته می‌شود پسرعمه داماد زاکانی است، کمتر از یک سال قبل مدیرعامل مترو شد و کمتر از یک سال قبل از آن هم بدون هیچ تجربه قابل اعتنایی، معاون فنی شرکت مترو شده بود)، گفت: صدور سه حکم انتصاب هم‌زمان برای یک نفر در شهرداری تهران بی‌سابقه است («معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران» و با حفظ سمت به عنوان «سرپرست سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک» و «سرپرست شرکت متروی تهران و حومه») . در ادوار مختلف مدیریت شهری مشاهده نشده بود که شهردار برای یک نفر هم به عنوان معاون خود و هم به عنوان سرپرست یک سازمان و هم به عنوان سرپرست یک شرکت حکم انتصاب صادر کند( محسن هرمزی اینجا، محسن هرمزی اونجا، محسن هرمزی همه جا).

شعارسال: روز شنبه ۲۲ مهر شهردار تهران در اقدامی بی‌سابقه سه حکم انتصاب هم‌زمان را برای یک نفر صادر کرد. «علیرضا زاکانی» با صدور این احکام، «محسن هرمزی» را که پیش از این مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) بود و مدتی هم سرپرستی معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری را برعهده داشت، به عنوان «معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران» و با حفظ سمت به عنوان «سرپرست سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک» و «سرپرست شرکت متروی تهران و حومه» منصوب کرد.

ادعای صدور سه حکم انتصاب هم‌زمان برای یک نفر در شهرداری تهران + تکذیب نسبت فامیلی بین «محسن هرمزی» با زاکانی

انتصاب هم‌زمان یک نفر در سه جایگاه مدیریتی حساس در حوزه حمل‌و‌نقل که مهمترین اولویت کاری شهرداری تهران محسوب می‌شود، باعث ایجاد شائبه‌هایی در افکار عمومی شده و این سوال را به وجود آورده است که آیا افراد دیگری در بدنه شهرداری تهران حضور نداشتند که بتوانند مدیرعاملی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک و شرکت متروی تهران را برعهده بگیرند تا لازم نباشد که معاون شهردار با حفظ سمت سرپرستی یک سازمان و یک شرکت زیرمجموعه خودش را برعهده بگیرد؟

این سوالی است که برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در روز‌های اخیر آن را مطرح کرده‌اند و در روز یکشنبه ۲۳ مهر، نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در تذکری در صحن علنی پارلمان شهری پایتخت ضمن انتقاد از صدور این احکام توسط شهردار تهران تاکید کرد که «مگر در شهرداری قحط‌الرجال است یا طاعون مدیریتی آمده که سه جایگاه مدیریتی را هم‌زمان به یک نفر سپرده‌اند؟ کسی منکر توانایی‌های آقای هرمزی نیست، اما نمی‌توان چند هندوانه را به دست یک نفر سپرد.»

در همین راستا از «ناصر امانی»، رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران پرسیدیم که آیا انتصاب یک نفر به صورت هم‌زمان در سه سمت مدیریتی ارشد در شهرداری تهران، قانونی محسوب می‌شود یا خیر؛ بخصوص که دو سمت مدیریتی که اخیرا هرمزی حکم انتصاب آن‌ها را گرفته است، یعنی سرپرستی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک و سرپرستی شرکت متروی تهران و حومه، زیرمجموعه معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری محسوب می‌شوند و به نوعی هرمزی در حال حاضر خودش مدیر بالادستی خودش در دو سمت مختلف است؟، امانی در پاسخ به این سوال به خبرنگار گفت: اگرچه صدور سه حکم انتصاب هم‌زمان برای یک نفر در سمت‌های مدیریتی شهرداری تهران، با توجه به این که آقای هرمزی در دو جایگاه از این سه جایگاه مدیریتی به عنوان سرپرست منصوب شده‌اند، غیرقانونی نیست، اما صدور این احکام توسط شهردار محترم تهران شائبه‌برانگیز است؛ بخصوص که آقای هرمزی به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک، مقام بالادستی خودشان در دو سمت دیگر یعنی سرپرستی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و سرپرستی شرکت متروی تهران هستند که این مساله شائبه‌ها را بیشتر می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طبق قانون وقتی فردی به عنوان سرپرست یکی از سازمان‌ها یا شرکت‌های تابعه شهرداری معرفی می‌شود، باید ظرف سه ماه این موضوع تعیین تکلیف شود و مدیرعامل جدیدی برای آن سازمان یا شرکت منصوب شود. در حال حاضر نیز با توجه به این که آقای هرمزی هم‌زمان به سمت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز منصوب شده است، شهردار محترم حتما باید تا کمتر از سه ماه آینده، دو فرد دیگر را به عنوان مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه منصوب کند.

رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورا تاکید کرد: صدور سه حکم انتصاب هم‌زمان برای یک نفر در شهرداری تهران بی‌سابقه است و در ادوار مختلف مدیریت شهری مشاهده نشده بود که شهردار برای یک نفر هم به عنوان معاون خود و هم به عنوان سرپرست یک سازمان و هم به عنوان سرپرست یک شرکت حکم انتصاب صادر کند. موضوع شائبه‌دار اصلی درباره آقای هرمزی نیز این است که ایشان با حکم آقای زاکانی سرپرست سازمان و شرکتی شده است که زیرمجموعه خودش به عنوان معاون شهردار تهران قرار دارد.

امانی با بیان اینکه مدیریت معاونت حمل‌ونقل، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و شرکت مترو به صورت هم‌زمان توسط یک فرد، بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: آنچه برخی اعضای شورای شهر درباره صدور سه حکم انتصاب هم‌زمان برای آقای هرمزی به آن اعتراض کرده اند، مربوط به شخص ایشان نیست، بلکه ما معتقدیم که با توجه به مشکلات کلان موجود در شهر تهران در حوزه حمل‌ونقل، مدیریت هرکدام از این سه نهاد به‌تن‌هایی کاری بسیار سنگین است و هرکدام از این نهاد‌ها به یک مدیر مستقل احتیاج دارد و بهتر بود که آقای زاکانی چنین احکامی را برای یک نفر صادر نمی‌کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در واکنش به شائبه‌های مطرح‌شده درباره نسبت فامیلی میان «محسن هرمزی» و «علیرضا زاکانی» اظهار داشت: این شائبه‌ای است که برای اعضای شورا هم پیش آمده بود و من هم در صفحه شخصی‌ام در توئیتر مطلبی را در این زمینه نوشته بودم. اما بعد که از خود آقای هرمزی در این زمینه سوال کردم، ایشان موضوع را تکذیب کرد و تاکید داشت که هیچ‌گونه نسبت فامیلی با شهردار محترم ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: در هر صورت شهردار تهران موظف است که تا کمتر از سه ماه آینده، تکلیف سرپرستی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و شرکت متروی تهران و حومه را تعیین کند و احتمال می‌دهم که حتما این اتفاق بیفتد و آقای هرمزی به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک باقی بماند و افراد دیگری به عنوان مدیران عامل سازمان و شرکت مذکور معرفی شوند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 29مهر1402، کدخبر: 1409445، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین