پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
قانون گذار شش نوع چک را از چتر حمایت کیفری خود خارج نموده و البته دلیل آن هم واضح است. زیرا صادر کنندگان این نوع چک ها آنها را از ویژگی اسکناس گونه خارج نموده و با هدف متفاوتی اقدام به صدور آنها نموده‌اند .

شعارسال: قانون گذار شش نوع چک را از چتر حمایت کیفری خود خارج نموده و البته دلیل آن هم واضح است. زیرا صادر کنندگان این نوع چک ها آنها را از ویژگی اسکناس گونه خارج نموده و با هدف متفاوتی اقدام به صدور آنها نموده‌اند که شامل:

الف -چک سفید امضاء چکی است که صادر کننده یا صادر کنندگان آن را امضاء نموده و تعیین میزان مبلغ مندرج در چک را به گیرنده ی آن تفویض کرده اند خواه سایر شرایط تکمیلی را(از جمله تاریخ مندرج، نام دارنده و...)در چک قید نماید یا ننماید.

ب -چک های تضمینی : چک هایی که بابت تضمین انجام معامله یا تعهد داده شده است فاقد جنبه کیفری می باشد.

ج- چک های مشروط : منظور چکی است که وصول آن منوط به تحقق شرطی شود. در این گونه چک ها همان گونه که گفته شد، خصیصه اسکناس گونه بودن چک، از بین رفته است.

د -چک های وعده دار : چک های که تاریخ صدور آنها با تاریخ سر رسیدشان متفاوت می باشد.

ذ -چک های بدون تاریخ : چک های هستند که تمام مندرجات چک از طرف صادر کننده یا نماینده ی او تکمیل شده و درج تاریخ وصول آن به دارنده یا ایادی ما بعد از آن تفویض گردیده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وکیل ملت، تاریخ انتشار: 23آذر1394، کدخبر: 69397: www.vakilemelat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین