پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
تاریکی کمربندی نزدیک به 13 کیلومتری نوشهر به چالوس، سبب شده تا سایه شوم مرگ همواره بر سر رهگذران و خصوصا راکبین موتورسیکلت این محور سایه افکند.

شعار سال: تاریکی کمربندی نزدیک به 13 کیلومتری نوشهر به چالوس، سبب شده تا سایه شوم مرگ همواره بر سر رهگذران و خصوصا راکبین موتورسیکلت این محور سایه افکند.

این کمربندی پرترافیک با گذشت حدود 10 سال از آغاز بهره برداری هنوز فاقد روشنایی ، زیرگذر و پل های هوایی لازم برای تردد ایمن خودروها و عابران پیاده است که این وضعیت وقوع حوادث رانندگی را در راه ارتباطی و گردشگری غرب مازندران دو چندان کرده است.

بر اساس بررسی های انجام شده در یکماه گذشته چهار نفر در این مسیر کوتاه جان خود را از دست داده اند ضمن اینکه خسارت های مالی زیادی به آنان وارد شده است.

نزدیک ترین حادثه ای که در این مسیر پر تردد رخ داده برخورد یک دستگاه خودروی سمند با عابر پیاده 35 ساله در منطقه اشکاردشت که منجر به فوت عابر شده است.

همچنین دو هفته گذشته نیز در جریان برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی پژو 206 یک جوان 28 ساله در دم کشته شد و در حادثه دیگری نیز دو جوان 25 و 30 ساله راکب موتورسکلت در برخورد با یک کامیون در ورودی کمربندی نوشهر - چالوس کشته شدند.

با توجه به حوادثی که در تاریکی شب در این کمربندی به وقوع می پیوندد کارشناسان پلیس راهور به مردم خصوصا موتورسواران توصیه کردند با توجه به نبود دید کافی در شب از تردد غیر ضرور در این کمربندی خودداری کنند.

مجید خزایی، یک راننده اهل نوشهر با اشاره به نبود روشنایی در این کمربندی به ایرنا گفت: این مسیر برای رانندگان و رهگذرانی که آشنا به مسیر نیستند، خطرناکتر است به ویژه به هنگام شب و بارندگی که تردد در این مسیر دلهره آور است.

کامران حسینی، یکی از شهروندان چالوسی هم با بیان اینکه بیشتر تصادفات رخ داده در این مسیر به دلیل نبود روشنایی است به ایرنا اظهار داشت: چرا نباید مسئولان به فکر استقرار سیستم روشنایی در این محور پر ترافیک باشند تا دیگر شاهد از دست دادن جان مردم در این کمربندی نباشیم.

به گفته وی، با کشته شدن هرنفر در این محور شاهد تلخی بسیار برای دو یا چند خانواده هستیم به همین خاطر لازم است تا مسئولان هر چه زودتر نسبت به راه اندازی روشنایی این محور اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی شش ماه پیش در جریان سفرش به استان مازندران از اجرای طرح روشنایی کمربندی چالوس به نوشهر با اعتبار 20 میلیارد ریال خبر داده بود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشهر اظهار داشت: پروژه روشنایی کمربندی نوشهر چالوس با طول 12 کیلومتر و 600 متر در قالب یک پروژه واحد تعیین شده است که 10 کیلومتر و 600 متر آن در حوزه نوشهر قراردارد.

سهیل درویش با اشاره به اعتبار 20 میلیارد ریالی این پروژه افزود: برای اجرای پروژه نیازمند استعلام و تعیین پیمانکار از سوی استان است که هم اکنون در شرف تعیین استعلام و مشخص شدن پیمانکار برای اجرای روشنایی کمربندی نوشهر چالوس هستیم.

مهدی صفایی، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس هم به ایرنا گفت: با توجه به پی گیری های صورت گرفته روشنایی دو کیلومتر از مسیرکمربندی نوشهر چالوس که در حوزه ماقرار دارد به سیستم روشنایی مجهز شده و مابقی این مسیر در حوزه نوشهر است.

احمد جعفری، مدیر امور توزیع نیروی برق شهرستان نوشهر نیز به ایرنا گفت: با توجه به قرار گرفتن این مسیر در کمربندی نوشهر تمامی اجرا و نظارت این پروژه بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشهر است ولی این اداره زیر ساخت های لازم برای اتصال سیستم های روشنایی این مسیر به شبکه برق را در صورت اجرای پروژه در کمترین زمان انجام خواهد داد.

13 روستای نوشهر با جمعیتی دستکم 15 هزار نفر در حاشیه کمربندی نوشهر و چالوس سکونت دارند که برای عبور و مرورشان به شهر با سوانح رانندگی مواجهند.

سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به خاطر داشتن موقعیت گردشگری و تفریحی نظیر جنگل و دریا شهرهای نوشهر و چالوس را برای اقامت انتخاب می کنند که مسیر تردد آنان کمربندی نوشهر چالوس است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مازندران آنلاین، تاریخ انتشار -، کد مطلب: -، www.mazan-online.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین