پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
طرح‌های آزاد راه تهران - شمال، کمربندی آبیک - چرمشهر، تونل هشتگرد- طالقان و بزرگراه «همت» در استان البرز برای تأمین اعتبارو رفع مشکلات ترافیکی، نگاه ویژه برنامه ریزان کشور را می‌طلبد.

شعارسال: «تقی رضایی» مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در نخستین جلسه شورای اداری استان که با حضور محمدعلی نجفی استاندار جدید البرز برگزار شد، با بیان اینکه یکهزار و 370 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی یعنی نیم درصد راه‌های کشور در این استان واقع شده، افزود: 2 هزار و 199 پل و 5.5 درصد از تونل‌های کشور در استان البرز است. در راه‌های استان البرز 10 نقطه پرحادثه شناسایی و 6 مورد آن رفع شده که در صورت تأمین 30 میلیارد تومان اعتبار، این مسئولیت مهم نیز به اتمام می‌رسد.رضایی به طرح‌های شاخص استان البرز در حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی چون بزرگراه همت، آزاد راه تهران - شمال، کنار گذر جنوبی کرج، وکمربند چرمشهر به آبیک که حدود 58 کیلومتر آن در استان واقع شده، از طرح‌های مهم است که در راستای کاهش ترافیک در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: کنار گذر جنوبی کرج نیز در حال مطالعه است و در صدد جذب فاینانس هستیم. بهره‌برداری از کمربند چرمشهر به آبیک که یکی از آزاد راه‌های بزرگ به شمار می‌رود، مشکلات عدیده‌ای مانند آلودگی هوا و ترافیک را در کرج و استان کاهش خواهد داد که حدود 25 درصد پیشرفت داشته است. آزاد راه تهران - شمال نیز که 35 کیلومتر از آن در حوزه جغرافیایی البرز قرار دارد، از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است که تکمیل آن به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. اکنون بیش از 3 هزار نفر در طرح آزادراه تهران - شمال مشغول به کار هستند و تلاش براین است تا از سه راهی شهرستانک تا محدوده تونل کندوان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به صورت 4 خطه ساخته شود و تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی به وضعیت طرح بزرگراه شهید همت اشاره و اعلام کرد: این طرح با تمام تنگناهای مالی به نزدیکی شهرک المهدی(عج) استان رسیده که باید املاک مسیر تملک شود.در حال حاضر برای رفع موانع چنانچه 35 میلیارد تومان برای تملکات این شهرک اختصاص یابد، این طرح به جاده کرج - چالوس متصل شده و پس از آن تحویل شهرداری می‌شود و طی بازه زمانی 5 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز به ساخت بزرگ‌ترین تونل کشور در مسیر هشتگرد-طالقان اشاره کرد و گفت: این طرح با 38 کیلومتر طول مسیر، در حالی ردیف اعتباری جداگانه اخذ کرده که تاکنون به 75 درصد پیشرفت رسیده و 56 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. در صورت تأمین اعتبار تلاش‌مان این است کارهای نهایی طرح پیش از فصل سرما تمام شود.

رضایی با اشاره به طرح‌های مصوب در سفر رئیس جمهوری به استان، افزود: ساخت 100 کیلومتر راه روستایی به تصویب رسید، که 55کیلومتر از طرح آماده افتتاح است و اگر 15 میلیارد تومان برای آن اختصاص یابد، 45 کیلومتر باقیمانده نیز انجام می‌شود.

معارضان ادامه بزرگراه همت، با ضرب الاجل و مداخله دادستان کرج به‌عنوان مدعیالعموم به توافق رسیدند با دریافت پول، از مسیر این بزرگراه ملی کنار بروند و مسئولان وعده بهره‌برداری از این مسیر را در شهریور ماه امسال دادند، اما نبود اعتبارات باعث شد اقدامات قانونی به جایی نرسد؛ طرحی که به علت تأخیر طولانی در تکمیل آن، روزانه میلیون‌ها لیتر بنزین به‌عنوان ثروت ملی هدر می‌رود و گلایه مردم را در پی دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 3مهر1396، کدخبر: 201248: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین