پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
استاندار ایلام از بهره‌برداری از 35 کیلومتر از محور ایلام – مهران تا اربعین امسال خبر داد و گفت: سه قطعه باقی‌مانده از این مسیر تا سال 97 آماده خواهد شد.

شعار سال: «محمدرضا مروارید» در جریان بازدید از مسیر ایلام مهران محور اربعین اظهار کرد: از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران 105 کیلومتر است که 30 کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و 75 کیلومتر از آن باقی مانده که حدود 35 کیلومتر از آن برای اربعین امسال آماده‌سازی و تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه قطعه از این مسیر باقی می‌ماند که برای سال 97 آماده خواهد شد، افزود: قرار شده تا چند روز قبل از اربعین کار انجام شود و در جاهایی که تقاطع دارد پروژه تعطیل خواهد شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه چهار بانده کردن مسیر ایلام به مهران کار بزرگی است، ادامه داد: غیر از این سه قطعه که کمتر از 30 کیلومتر است بقیه چهار بانده خواهد شد که برای اربعین 97 کل کار آماده و تحویل خواهد شد.

مروارید سرعت انجام پروژه را مطلوب دانست و گفت: هم اکنون با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف همچون شرکت‌های برق، گاز و ارتباطات زیرساخت هماهنگی‌های لازم برای برطرف کردن موانع موجود در تکمیل این طرح در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه برای تسریع در روند تکمیل پروژه‌های راهسازی منتهی به مرز مهران در تلاش برای تزریق اعتبارات به پیمانکاران هستیم، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ایام اربعین امسال نزدیک به سه میلیون نفر در مدت حدود 20 روز برای سفر به عتبات عالیات به استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران رفت ‌و آمد داشته باشند.

استاندار ایلام از محورهای زیر بازدید کرد.

تقاطع غیرهمسطح ارغوان

عملیات خاکی لاین عبوری از سمت سرابله به ایلام در تقاطع غیرهمسطح دارای 87 درصد پیشرفت فیزیکی است و عملیات خاکی از شهر ایلام به خروجی ارغوان در مراحل پایانی است و کل پروژه در حال حاضر 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قطعه اول خروجی ایلام مهران

این مسیر که بعد از روستای مهدی‌آباد قرار دارد 12 کیلومتر و دارای 15 درصد پیشرفت فیریکی است و پایان قرارداد پایان سال 1397 مشخص شده است.

قرار است در این مسیر 750 متر تونل حفر و 15 تونل ساخته شود.

قطعه دوم: مسیر ایلام - مهران / ماربره - سه راهی جندالله

طول این پروژه 19 کیلومتر است و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته پیمانکار، این پروژه تا اربعین آماده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

قطعه سوم: سه راهی صالح‌آباد تا سد شهید آل‌اسحاق

پیمانکار این قطعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء است، طول این مسیر 40 کیلومتر و دارای 55 درصد پیشرفت فیزیکی است و قرار است تا اربعین آماده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 28 شهریور 96، کد مطلب: 96062815983: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین