پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور علمی است که باید همواره پا برجا باشد، گفت: آثار رسیده به دبیرخانه همایش از 32 دانشگاه کشور بوده است.

شعار سال: دکتر «محمد علی‌اکبری» در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور که در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: دین اباعبدالله را دانشگاهیان به شیوه‌ای متفاوت ادا می‌کنند که در این روش آثار متفاوتی نیز عرضه می‌شود که نخستین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور به همین شکل اجرا شد و دانشگاه ایلام پیشقدم این مسیر بود.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه این دانشگاه به عنوان دبیر این سوگواره از سوی وزارت علوم انتخاب شد، افزود: جامعه دانشگاهی جامعه‌ای متدین هستند که این تدین را می‌توان در سوگواره امام حسین (ع) مشاهده کرد می‌توان در اعتکاف دانشجویی دید.

علی‌اکبری با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی ما در دانشگاه ایلام دانشجو محور هستند، اضافه کرد: در کنار استمرار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانشگاه در سال گذشته برنامه سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور را نیز آغاز کردیم که این مهم از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود.

وی اربعین را گرامیداشت شهدای کربلای، داغ و سوگ امام حسین(ع)، در صحنه بودن و هیهات من الذله گفتن دانست و عنوان کرد: سوگواره اربعین دانشگاهیان یک اقدام ستودنی بود و امروز به خاطر این افتخار بزرگ خادمی به زائران اربعین از امام‌حسین (ع) تشکر می‌کنیم و اعلام می‌داریم که این علم همواره پا بر جاست.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور فرصتی فراهم کرد که ارادت این قشر از جامعه به شکل آثار مکتوب، حجمی، فیلم، عکس، خاطره، دلنوشته و ... جمع‌آوری شود، تصریح کرد: بعد از آماده سازی پوستر ملی اربعین و ارسال آن به همه دانشگاه‌های کشور و راه‌اندازی سایت و کانال تلگرامی آن آثار این بخش در قالب 11 برنامه به دبیرخانه سوگواره ارسال شد .

علی اکبری با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره از 32 دانشگاه کشور است، گفت: کتاب، پایان‌نامه، عکس، نقاشی، نماهنگ، داستان و خاطره، شعر، دلنوشته و ... تنها بخشی از آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 4 مهر 96، کد مطلب: 967-1594-5 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین