پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
جلسه بررسی مشکلات صنایع اراک به ویژه هپکو و آذراب با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزرای کار، اقتصاد، صنعت، استاندار مرکزی، نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب و نمایندگان کارگران در ساختمان وزارت صنایع برگزار شد.

شعار سالمحمدرضا حاجی پور در خصوص نتایج این نشست گفت: جلسه ای به مدت سه ساعت با حضور نمایندگان کارگران آذراب و هپکو به ریاست شریعتمداری وزیر صنعت برگزار شد و در واقع تیم اقتصادی دولت برای حل و فصل مشکلات واحدهای بزرگ استان بویژه این دو واحد تشکیل جلسه داد.

وی در خصوص نتایج این نشست گفت: برگزاری مجمع عمومی شرکت آذراب یکی از تصمیمات این جلسه بود که با حضور نماینده ناظر بورس و نماینده بانک برگزار خواهد شد. حاجی پور اظهار کرد: با توجه به شبهاتی که در خصوص منابع مالی آذراب مطرح شد، قرار شد حسابرس بورس در شرکت آذراب مستقر شده و مدارک و مستندات را بررسی کند و بعد از برگزاری مجمع عمومی و تعیین مدیرعامل جدید، اقداماتی برای تقسیط بدهی های تامین اجتماعی، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده 186 و ترخیص بدون ضمانت نامه بانکی مواد اولیه ای که شرکت در گمرک دارد، انجام شود.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولیدات داخل از ثبت سفارش واردات محصولاتی که این شرکت تولید می کند خودداری شود، افزود: مقرر شد جهت پرداخت تسهیلات 50 میلیارد تومانی که مصوبه کارگروه ملی بوده است توسط بانک ملی اقدام شود و شرکت های هپکو و آذراب مشمول بخشنامه طرح رونق تولید مبنی بر عدم مشمولیت چک های برگشتی و بدهی های معوق باشند. وی پیگیری استمرار قراردادهای منعقد شده توسط آذراب با کارفرمایان و جلوگیری از لغو و فسخ قراردادها را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز موظف شد نسبت به تمدید دفترچه کارگران اقدام کند.

وی اظهار کرد: در مورد هپکو سازمان خصوصی سازی متعهد شد ظرف چند روز آینده نسبت به پرداخت کلیه مطالبات معوق کارگران اقدام کرده و بر عملکرد سهامدار جدید نظارت کامل داشته باشد و از واردات محصولات تولیدی این شرکت نیز جلوگیری شود. وی تسریع در پرداخت سرمایه در گردش مصوبه کارگروه ملی را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: قرارداد هپکو با سازمان همیاری نیز تمدید و بخشش جرایم دیرکرد نیز پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع واگذاری ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی برای تامین تجهیزات ستاد مدیریت بحران کشور به کارخانه هپکو که به تایید وزرای صنعت، راه و شهرسازی و کشور رسیده بود، افزود: مقرر شد موضوع پیگیری شده و نتیجه به وزیر صنعت منعکس شود.

ود در خصوص علت بروز مشکلات هپکو اظهار کرد: مشکلات عدیده ای که مجموعه هپکو دارد هم مربوط به واردات و هم مربوط به عملکرد نامناسب مدیریت قبلی و عدم ایفای تعهدات توسط او و بدهی های معوقی است که در این رابطه ایجاد شده بود. براساس مصوبات امروز شرکت خصوصی سازی شخصا به این حوزه وارد خواهد شد تا تصمیمات اخذ شده اجرایی شده و نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با بیان اینکه شرکت آذراب مشکل کار نداشته و قرارداد 800 میلیارد تومانی برای کار دارد، افزود: سوءمدیریت باعث شده بود که پرداخت معوقات کارگران انجام نشود که با برگزاری مجمع عمومی بزودی تعیین تکلیف مدیرعامل جدید انجام و در نهایت ثبات مدیریت در این کشور محقق می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:3960702107، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین