پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۴۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
در ادامه اعتراضات صنفی کارگران دو کارخانه آذرآب و هپکو، شماری از کارگران این دو واحد صنعتی در نقاط جداگانه شهر اراک تجمع کردند.

شعار سال: در ادامه اعتراضات صنفی کارگران دو کارخانه آذرآب و هپکو، شماری از کارگران این دو واحد صنعتیدر نقاط جداگانه شهر اراک تجمع کردند.

در تجمع نخست، گروهی از کارگران کارخانه آذر آب در ادامه پیگیری‌های صنفی خود، در مجاورت محل این کارخانه تجمع کردند. محل برپایی این اجتماع صنفی، محدوده سه‌راه خمین بود.

کارگران حاضر در این تجمع می‌گویند چهار ماه است که مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. معترضان از مسئولان مربوطه تقاضای رسیدگی موثر به موضوع برطرف شدن مسئله‌ بدهی‌های بیمه‌ای و بانکی این واحد صنعتی و از سرگیری فعالیت‌های کارخانه آذر آب را دارند.

این کارگران که در عین حال مالک بخشی از سهام آذرآب محسوب می‌شوند، نسبت به حاشیه‌های نشست اخیر مجمع عمومی سهامداران معترضند. نتایج این مجمع که در دو روز متوالی (۲۶ و ۲۷ شهریور ماه) در سالن تلاش وزارت کار در تهران برگزار شده است مورد ایراد نماینده سازمان بورس اوراق بهادار واقع شده است. کارگران آذرآب نیز که نظری مشابه نماینده سازمان بورس دارند معتقدند در برگزاری این نشست ترتیب‌های قانونی ملاحظه نشده است.

از سوی دیگر کارگران کارخانه هپکو اراک نیز در ادامه پیگیری‌های صنفی خود تجمعی اعتراضی دیگری را در منطقه مجاور محل کار خود برپا کردند.

این کارگران می‌گویند که از زمستان سال گذشته تاکنون مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود را به صورت ناقص دریافت کرده‌اند و با وجود جابجایی کارفرما هنوز این بی‌نظمی ادامه داد.

عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از این تجمعات حضور گسترده نیروهای امنتی و پلیس ضدشورش در شهر را نشان می‌دهد. گفته می‌شود تجمع کارگران آذر آب به کمربندی اراک راه پیدا کرده و کارگران هپکو هم وارد خط آهن سراسری این شهر شده‌اند.

پرداخت‌نشدن دستمزدها و حق بیمه کارگران در سال‌های اخیر به یک رویه از طرف کارفرمایان تبدیل شده است و آنها به بهانه کاهش رونق اقتصادی و یا سودده نبودن کارخانه‌ها از پرداخت دستمزد کارگران سرباز می‌زنند. روزانه چندین تجمع اعتراضی و اعتصاب کارگری در سراسر ایران برگزار می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت میدان، تاریخ انتشار 28 شهریور 96، کدمطلب:42166، www.meidaan.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین