پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
دبیر کانون هماهنگی های شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: ادغام درمان تامین اجتماعی تعرض به حقوق صنفی کارگران است و در صورت بروز چنین اتفاقی کارگران از طریق مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

شعارسال: «حسین حبیبی» با اعلام این مطلب اظهار داشت: این چندمین بار است که وزارت بهداشت با همکاری گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصاحب اموال کارگران خیز برداشته‌اند.

وی بابیان اینکه صندوق درمان تامین اجتماعی قلک وزارت بهداشت و جامعه فخرفروش پزشکی نیست، افزود: اموال این سازمان متعلق به تمامی کارگران شاغل و بازنشسته‌ای است که هرماه بخشی از دستمزد خود را در قالب حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: حامیان ادغام درمان تامین اجتماعی بهتر است به جای دلخوری از اعتراض کارگران به دوستان خود در وزارت بهداشت توصیه کنند تا دست‌کم براساس سوگند حرفه‌ای جامعه پزشکی در سیاست‌های تعرفه‌گذاری این وزارتخانه تجدید نظر کنند.

این فعال صنفی کارگری با یادآوری این نکته که قوانین و مقررات در خصوص استقلال مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی شفاف است؛ افزود: برخی مدعی‌هستند که ادغام درمان تامین اجتماعی بخشی از اصل 29 قانون اساسی است و اصرار دارند که کارگران حرف آنها را باور کنند.

حبیبی در پاسخ به این ادعا گفت: کارگران خود قادر به خواندن متن قوانین و مقررات هستند و بر همین اساس است که متن قانون اساسی و قانون تامین اجتماعی را مطالعه کرده و پس از مقایسه آن با پیشنهاد کمیسیون بهداشت به مخالفت برخواسته‌اند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، تصریح کرد: حتی اگر دولت در چارچوب وظایف حاکمیتی خود ملزم به ارائه خدمات درمانی رایگان باشد، بازهم هیچ توجیهی در خصوص ادغام درمان تامین اجتماعی پذیرفته نیست زیر طرح تحول سلامت از اساس دارای ایراد است.

حبیبی افزود: البته تنها جامعه کارگری به مخافت با این لایحه نپرداخته است و کارفرمایان به عنوان شرکای اجتماعی دولت با صراحت با ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی به منظور جبران کسری منابع طرح تحول سلامت مخالف هستند.

این فعال کارگری با اشاره به تعهدات درمانی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت قطع یقین همه تعهدات درمانی و بیمه‌ای که شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، حوادث، سختی و زیان آور و بیمه بیکاری می‌شود را تحت الشعاع قرار می دهد و منجر به گسترش نارضایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی به عنوان محروم ترین اقشار جامعه خواهد شد.

دبیر کانون هماهنگی های شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: جامعه کارگری خواهان خروج سازمان تامین اجتماعی از بدنه دولت در قالب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، استقلال اداری و مالی و ادراه سازمان توسط شرکای اجتماعی به صورت مساوی و احیای شورای عالی تامین اجتماعی است.

وی در پایان یادآور شد که جامعه کارگری در روز 25 آبان اعتراض خود را نسبت به این ادغام نافرجام به گوش دولت و مسئولین می‌رساند چرا که بر این باوریم وزارت بهداشت با جدیت به دنبال این ادغام است زیرا دیواری کوتاه‌تر از سازمان تامین اجتماعی نیافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:23آبان1395، کدخبر: 428402: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین