پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
از سال ۸۷ لوله فاضلاب برای روستای خورجان خرم‌بید خریداری و تامین شده است اما بعد از گذشت ۹ سال هنوز خبری از احداث شبکه فاضلاب در این روستا نیست.

شعار سال: روستای «خورجان» در بخش «مشهد مرغاب» شهرستان خرم‌بید قرار دارد. این روستای منحصر به فرد که دارای جاذبه‌ توریستی و گردشگری است به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است.

این روستای ییلاقی دارای باغات دیدنی بسیار قدیمی و درختان چند هزار ساله است. 3 دختر چنار این روستا که قدمت چند هزار ساله دارد در فهرست آثار ملی و طبیعی کشور ثبت شده است. نظراله مقصودی، دهیار روستای خورجان در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: این درختان چنار در کنار آب قرار گرفته‌اند و امر نگهداری از این درختان بر عهده اهالی روستا است.

گمنامی روستای هدف گردشگری خورجان

وی با بیان اینکه علاوه بر این چنارها باغات قدیمی این روستا نیز جز جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه محسوب می‌شوند اما هنوز ثبت ملی نشده‌اند، می‌افزاید: سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این جاذبه‌های طبیعی به روستا می‌آیند که بیشتر آنها اهالی فارس هستند و به دلیل ناشناخته بودن جاذبه‌های این روستا گردشگران دیگر استان‌ها به این روستا نمی‌آیند.

ناشناخته ماندن روستای «خورجان» تنها یکی از مشکلات این روستا محسوب می‌شود که در مقابل دیگر مشکلات به چشم نمی‌آید، یکی از اهالی این روستا از نبود اینترنت در این روستا گله می‌کند و می‌گوید: تلفن‌های این روستا از نوع GSM روستایی است و این نوع تلفن‌ها خدمات اینترنت ارائه نمی‌دهند.

دهیار روستای خورجان می‌گوید: این روستا فاقد اینترنت است و حتی تلفن GSM روستایی نیز از طریق روستای همجوار به این روستا تعلق گرفته است.

رها شدن فاضلاب در کوچه پس کوچه‌های روستای خورجان

یکی دیگر از اهالی روستا از رها شدن فاضلاب خانه‌ها در کوچه‌‌ها گلایه دارد و می‌گوید: گندآبی که به دلیل رها شدن فاضلاب در کوچه‌ها ایجاد می‌شود علاوه بر چهره زشت و بوی بد سبب ایجاد بیماری می‌شود.

دهیار روستای خورجان در مورد شبکه فاضلاب روستا می‌گوید: این روستا قبلا لوله فاضلاب داشته اما به خاطر اجرای طرح‌های بهسازی بنیاد مسکن لوله‌های قدیمی از بین رفته است و از سال 87 نیز لوله‌های فاضلاب برای احداث شبکه فاضلاب به روستا آورده شده اما هنوز شبکه فاضلاب اجرا نشده است.

مقصودی می‌افزاید: تاکنون نامه‌‌نگاری‌های زیادی برای احداث شبکه فاضلاب در روستا انجام شده است اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است و همچنان فاضلاب منازل روستایی در کوچه‌ها رها می‌شود که کار غیربهداشتی است و سبب ایجاد بیماری‌های زیادی می‌شود.

22 روستای خرم‌بید فاقد شبکه فاضلاب

مجید روشن، مدیر آبفای روستایی خرم‌بید در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: شهرستان خرم‌بید 23 روستا دارد همه آنها به جز روستای شهیدآباد فاقد شبکه فاضلاب هستند.

وی با بیان اینکه طرح احداث شبکه فاضلاب روستای شهیدآباد با اعتبار 2 میلیارد تومان که اعتبار ملی است در حال اجرا است، می‌افزاید: با وجود اینکه لوله‌های شبکه فاضلاب روستای خورجان تامین شده است اما طرح اجرای فاضلاب در این روستا به دلیل کمبود اعتبار هنوز اجرا نشده است.

روشن می‌‌گوید: به احتمال زیاد بعد از اتمام احداث شبکه فاضلاب در روستای شهید‌آباد، شبکه فاضلاب روستای خورجان نیز اجرا شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:1562605، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین