پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۰۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
آشنایی با تفاوت شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص

شعارسال: آشنایی با تفاوت شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص

1-شرکت با مسئولیت محدود با حداقل 2 نفر و شرکت سهامی خاص با حداقل 2 نفر از اعضاء قابل ثبت هستند.

2- در شکرتهای با مسئولیت محدود همه سرمایه به مدیر عامل تسلیم خواهد شد و مدیر عامل اقرار به دریافت آن می نماید امادر شرکت های سهامی خاص می بایست حداقل از 35% از مبلغ سرمایه را نزد یکی از بانکها سپرده گذاری کرده و گواهی مربوط را پس از دریافت از بانک به اداره ثبت شرکتها ارائه داد.65% باقیمانده در تعهد شرکاء خواهد ماند.

3- در شرکتهای با مسئولیت محدود لزومی به انتخاب بازرس وجود ندارد و انتخاب بازرس اختیاری است اما در شرکت های سهامی خاص انتخاب دو نفر به عنوان بازرس اصل و بازرس علی البدل اجباریست.

4- مدت مدیریت مدیران در شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی ندارد و اعضای شرکت میتوانند مدت محدود یا نامحدود برای مدیران در نظر بگیرند اما در شرکت های سهامی خاص مدیران حداکثر به مدت دو سال انتخاب می شوند.

5- اعضای هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود ملزم به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار نیستند اما انتخاب روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی دعوت شرکت در سهامی خاص الزامی است.

6- سرمایه شرکت در شرکتهای مسئولیت محدود به صورت سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم می شود و میزان مسئولیت شرکاء در مقابل تعهدات و قروض شرکت تنها به میزان سهم الشرکه آنها خواهد بود اما در شرکت سهامی خاص سرمایه به صورت سهام بین شرکا تقسیم می شود و هر یک از شرکاء فارغ از میزان سهم خود به میزان کل سرمایه شرکت در قروض و تعهدات شرکت مسئولند.

7- مدیران شرکت با مسئولیت محدود را می توان از بین شرکاء یا خارج از آنها انتخاب نمود اما در شرکت سهامی خاص مدیران باید حتما از میان سهامداران شرکت انتخاب شوند و یا بعد از انتخاب تعداد و سهام وثیقه ای که در اساسنامه معین شده است را تهیه و به صندوق شرکت تسلیم نمایند.

8- در شرکت با مسئولیت محدود تقسیم سود به نسبت میزان سهم الشرکه شرکاء خواهد بود. البته شرکا می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود در نظر بگیرند اما در شرکت سهامی خاص سود الزاما به نسبت تعداد در سهام شرکا تقسیم می گردد و امکان اتخاذ روش دیگری برای این کار امکانپذیر نیست.

9- در صورتی که بخشی از شرکت را آورده های غیر نقدی تشکیل دهد.تقویم این آوردها در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت خواهد گرفت و مسئولیت صحت برآورد به عهده شرکاء خواهد بود اما در شرکتهای سهامی خاص تقویم آورده های غیر نقدی توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام خواهد گرفت.

10- نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکتهای با مسئولیت محدود از طریق تنها تشکیل مجمع قابل انجام می باشد ولی در شرکت سهامی خاص برای نقل و انتقال سهام ابتدا واگذار کنندگان سهام و گیرندگان سهام به اداره دارایی مربوط به حوزه مالیاتی مربوط به شرکت مراجعه می کنند و پس از اخذ گواهی 4% مالیات نقل و انتقال سهام از طریق تشکیل مجمع به همراه گواهی نقل و انتقال اخذ شده از دارائی کارخود را به انجام می رسانند.

شرکت با مسئولیت محدود:

(limited liability company) به شکل (llc) نوعی شرکت است که بر خلاف شرکت تضامنی مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی های شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند.به زبان ساده تر در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند جوابگوی طلبکاران باشد،تنها سرمایه سهامداران از بین میرود و طلبکاران نمی توانند باقی مانده مطالبات خود را از اموال شرکای شرکت مطالبه کنند.

شرکت تضامنی:(general partnership) شرکتی است که تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود و اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض می باشند در صورتی که نام برخی مالکان شرکت و در نام شرکت آمده باشد شرکت تضامنی محسوب می شود.و بنیانگذاران در قبال کلیه بدهی های شرکت شخصا مسئولیت دارند.

شرکت سهامی خاص( priatejoint stock )شرکتی است که سهام آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادر نیست ولی توسط مردم به راحتی قابل معامله است هنگام تشکیل چنین شرکتی باید تمام سرمایه آن در موقع تاسیس توسط موسسان تامین و بخشی از سرمایه در بانک سپرده گذاری شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کیاثبت، تاریخ انتشار: -، کدخبر: - : www.kiasabt.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین