پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت صنعت توریسم در کمک به سبد درآمدی روستائیان کشور گفت: برای تحقق این امر اقداماتی آغاز شده است.

شعار سال: اسکندر زند روز شنبه در کارگاه آموزشی بین المللی توریسم روستایی در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)مشکین دشت استان البرز افزود: براین اساس برنامه هایی درزمینه تبادل تجارب با کشورهای مختلف جهان و موسسه های بین المللی مانند APO صورت گرفته است.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توریسم روستایی مسئولیت مستقیمی ندارد لیکن این وزارتخانه از طریق کشاورزان روستا نشین اعمال مسئولیت می کند.
زند ادامه داد: حدود 50 درصد ساکنان روستاهای کشور کشاورزان هستند که در خدمات و صنعت کشاورزی اشتغال دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از جنبه های پر جاذبه روستاها، فضای گردشگری آنها است، اظهار داشت:
بر همین اساس در کارگاه آموزشی بین المللی توریسم که امروز در البرز برگزار شده از حدود 17 نفرکارشناسان 12 کشور جهان دعوت به عمل آمده است تا تجارب این کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
وی محور استقرار مردم در روستاها را موضوع درآمد عنوان کرد و گفت: در گذشته روستاها کاملا خودکفا بودند و درآمد داشتند ولی امروز ما مشاهده می کنیم که روز به روز جمعیت روستاها کاسته می شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی افزود: 27 درصد جمعیت روستا تشکیل می دهد که البته بخش عمده به خاطر مهاجرتهایی است که وجود دارد و توجه به موضوع درآمد روستائیان موضوع بسیار مهمی است.
زند بیان کرد: باید برای روستائیان راه های مختلف درآمد ایجاد کنیم بعضی از روستاهای کشور جاذبه توریستی دارند که به نظر می رسد دنیا به آن اقبال خوبی دارد و در ایران باید به آن پرداخته شود و از این طریق به سبد درآمد روستائیان افزود.
در کارگاه آموزشی بین المللی توریسم روستایی که به مدت پنج روز در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین دشت فردیس البرز ادامه دارد، راه های توسعه این صنعت ارائه می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:82710844، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین