پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران گفت: تولید‌کنندگان محصولات ارگانیک از اینکه محصول آنها به فروش نرسد واهمه دارند برای این منظور درصدد ایجاد شرکت تعاونی هستیم تا ضمانت اجرایی برای فروش محصولات ارگانیک به وجود آورد و تولید‌کنندگان با اطمینان خاطر این محصولات را تولید کنند. توسعه صادرات محصولات ارگانیک نیز در دستور کار این شرکت قرار خواهد گرفت.

شعارسال: سید رضا نورانی بابیان اینکه امروزه دنیا برای واکسینه کردن سلامت جامعه به سمت غذای سالم و ارگانیک حرکت می‌کند، بیان کرد: متقاضیان محصولات ارگانیک در اروپا و سایر کشور‌های توسعه‌یافته روزبه‌روز در حال فزونی است و انتظار می‌رود، باوجود چنین تقاضایی؛ گردش مالی خوبی را برای سال‌های آتی در این حوزه شاهد باشیم.

وی افزود: متأسفانه در برنامه پنجم توسعه، تولید غذاهای ارگانیک در دستور کار دولت قرار نگرفته بود که بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی این موضوع در برنامه ششم توسعه گنجانده شد و انجمن ارگانیک می‌تواند به‌عنوان یک بازو در کنار دولت نقش خود را در این حوزه ایفاء کند.

به گفته نورانی، بسیاری از محصولات ارگانیکی که در کشور تولید می‌شوند نیاز به مدیریت دارند؛ به‌عنوان نمونه درختان انجیر استهبان یکی از ظرفیت‌هایی است که باید با مدیریت درست برای این محصولات گواهی بین‌المللی اخذ کرد تا بتوان این محصولات را صادر کرد.

وی افزود: درحال‌حاضر؛ موفق شه ایم برای پسته وحشی خراسان رضوی این گواهی‌نامه را اخذ کنیم که ۱۷ روستا در این حوزه فعالیت دارند و محصولات آنها به اروپا صادر می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران تصریح کرد: این انجمن حدود ۱۱ سالی است که درصدد فرهنگ‌سازی برای استفاده هر چه بیشتر از غذاهای ارگانیک است، توسعه محصولات ارگانیک علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزآوری خوبی به دلیل ارزش‌افزوده بالایی که ایجاد می‌کند برای کشور به همراه دارد. همچنین با توسعه این محصولات می‌توان جایگاه صادرات غیرنفتی کشور را بالا برد.

نورانی بابیان اینکه انجمن ارگانیک ایران در ۱۷ استان شعبه دارد، بیان کرد: تلاش داریم تا سال ۱۴۰۰ این شعبه‌ها را در سراسر کشور توسعه دهیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انجمن ارگانیک ایران، تاریخ انتشار: -، کدخبر: -: www.iranorganic.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین