پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۲۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت : جایگاه قانونی احزاب باید به گونه‌ای باشد که حضور افراد در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس فقط از مسیر حزب باشد.

شعارسال: ابولفضل ابوترابی در خصوص ارزیابی از قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، اظهار داشت: برای احزاب در قانون باید جایگاهی را تعیین کنیم و اگر این اتفاق رخ ندهد همانند شرایط فعلی، احزاب بی خاصیت می‌مانند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه کارکرد احزاب در حد این است که در صورت پرداخت یارانه به احزاب می‌توانند یارانه را دریافت کنند و در حد بازی با الفاظ فعالیت داشته باشند، بیان کرد: برای رساندن احزاب به جایگاه واقعی خود و خاصیت داشتن، باید در قانون جایگاه خاصی تعیین کنیم به گونه ای که در بعضی بخش‌ها فقط احزاب اجازه ورود پیدا کنند، که از جمله آن‌ها انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی است.

وی در خصوص قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که در مجلس نهم تصویب شد باید به برخی نکات توجه داشت، افزود: بیش از 220 حزب در کشور داریم که بیشتر آن‌ها محفلی و خانگی هستند، براساس قانون قبلی تاسیس حزب آنقدر سهل‌الوصول بود که به راحتی احزاب تشکیل می‌شدند و آن‌ها نیز کارهای هیاتی و پیش پا افتاده را انجام می‌دادند.

ابوترابی متذکر شد: بیش از 220 حزب در کشور داریم ولی دریغ از یک حزب استخوان دار که رسانه یا روزنامه داشته باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید حداکثر 8 حزب دارای چهارچوب با وضعیت مالی مشخص و دارای رسانه داشته باشیم و باقی احزاب که دارای این شرایط نیستند را نیز منحل کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه در سایر کشورها احزاب محدودی وجود دارند ولی نقش آفرینی می‌کنند، گفت: احزاب در سایر کشورها وضعیت مالی، روزنامه و مرام نامه دارند و اعضای حزب حق عضویت خود را پرداخت می‌کنند و ما نیز باید به این سمت برویم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 16 آبان 96، کد خبر:355601 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
متاسفانه اصلا جریانها و احزاب ما مستقل نیستن و قدرت جبهه ای هم ندارن.پس ورود به انتخابات از طریق احزاب امری محاله.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین