پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری‌تهران گفت: نزدیکی مفهومی و معنایی برند شهری با دیپلماسی شهری را زمینه‌ای برای معرفی کلان‌شهرهای کشور و استفاده از ظرفیت آنها برای جذب گردشگر بر شمرد.

شعارسال: شهرام گیل‌آبادی در بیست و پنجمین نشست کمیته روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری‌های کلانشهرهای کشور اظهارکرد: معرفی اشراقی شهرها با دو بال نور و عقل می‌تواند زمینه توسعه شهری را فراهم آورد و امروز در بسیاری از شهرهای مطرح دنیا موضوع برند شهری و دیپلماسی آن شهر با هم گره خورده و ارتباط تنگاتنگی دارند.

وی اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های عمده شهرسازی اسلامی با شهرسازی غربی بهره جستن از این دو بال است، به گونه‌ای که در غرب فضا عمدتا مربع و مستطیل است و زوایای خشک و شکننده شهرها را شکل داده‌اند اما در معماری ایرانی اسلامی شهرها براساس خطوط منحنی بنا شده که این موضوع آرام‌بخش است.

گیل‌آبادی ادامه داد: میدان امام(ره) اصفهان به ظاهر یک میدان مستطیل است اما محوریت نور و تفکر انسانی را به خوبی در خود جای داده و در این میدان کثرت در حالی شکل می‌گیرد که وحدت محور اصلی معماری و شهرسازی آن زمان اصفهان و ایران است.

رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری‌تهران افزود: کلیسای وانک اصفهان نیز یکی از مراکز تاریخی و فرهنگی است که از دو بال نور و عقل بهره جسته و توانسته فضای بسیار موثر شهری را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: هر شهری در دنیا یک فضایی را به عنوان برند شهری برای خود در نظر گرفته اما ما در ایران‌اسلامی بعضی مواقع در این زمینه به بیراهه می‌رویم و تعاریف کیفی را برای خودمان در نظر می‌گیریم.

گیل‌آبادی خاطرنشان ساخت: وقتی از دو بال نور و عقل بهره بگیریم این دو بال به ما می‌گویند یک هویت درون نهفته درون شهرهای ایران اسلامی وجود دارد که باید برای توسعه و پیشرفت از این دو بال به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری‌تهران اظهارکرد: این نشست فرصت بسیار خوبی برای ایجاد برند و دیپلماسی‌شهری است که کلان‌شهرهای کشور از آن استفاده کنند.

گیل‌آبادی با بیان اینکه تعریف این برند شهری بر عهده مجموعه ارتباطات است، افزود: شهری همچون اصفهان از قدیم دارای یک برند بوده و این تپش معنایی در میدان نقش جهان با 4 عنوان عبادت، عمارت، طهارت و تجارت به خوبی مشخص است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7بهمن1394، کدخبر: 342078: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین