پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۱۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۴
اگر اجاره خانه در کنار قسط بانک ، از حقوق زوج جوان کسر شود ، عملا پس انداز غیر ممکن میشود و امکان خرید خانه و خانه دار شدن ، وجود نخواهد داشت.

شعارسال: وضعیت وقتی بغرنج تر میشود که وام دریافتی بازدهی نداشته باشد ، صریح تر ، دریافت وام توجیه اقتصادی نداشته است ، نوعا وام های دریافتی زوج های جوان در بدو ازدواج در موارد مصرفی هزینه میشود که فاقد بازده است.

تشریفات ازدواج از قبیل خرید طلا آلات ، جشن ازدواج ، جهیزیه و هزینه های غیر ضروری دیگر ، بعضا معادل ۵٠ درصد قیمت خرید خانه است و جالب است که در مواردی این هزینه ها با وام هم انجام میشود و در یکسال اول ازدواج ، باید با بهره ٢٧ درصد باز پرداخت شود

مناسک ازدواج در ایران و هزینه هائی که به طرفین تحمیل میشود با واقعیت های جدید اقتصاد ایران منطبق نیست ، هزینه هائی که زوجین در مناسک ازدواج انجام می دهند متناسب با نفت ١٢٠ دلار است و نه نفت ۶٠-۵٠ دلاری موجود،

متناسب با نفت گران، آداب ازدواج در ایران تغییر کرد و با سقوط قیمت نفت ، باید بسیاری از این هزینه ها حذف می شد اما حذف نشده است.

تنها راه خانه دار شدن زوج های جوان حذف ٩۵ درصد هزینه های ازدواج و تخصیص آن به خرید یک واحد مسکونی ۶۰ متری با وام بانک مسکن است ( اضافه شود به لیست قبلی در خصوص وام های دارای توجیه اقتصادی ) ، زوج جوانی که خانه ندارد ، تهیه جهیزیه باید به حد لوازم خانه یک دانشجو کاهش یافته و منابع تهیه جهیزیه ، برای خرید خانه تخصیص یابد.

نود درصد هزینه های ازدواج در ایران باید حذف شود و با صرفه جوئی انجام شده یک واحد ٢۵٠ میلیون تومانی با وام بانک مسکن خریداری شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبلاگ ادیب، تاریخ انتشار: 17آبان1396 ، کدخبر: -: www.adibmh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین