پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
رئیس جمهور گفت: قدرت‌های بزرگ نسبت به ایران در منطقه قصد ایجاد ناامیدی را دارند و می‌خواهند میان ملت ایران برای سرمایه‌گذاری ایجاد تردید کنند.

شعارسال: نشست سران سه قوه پیش از ظهر روز (شنبه 20 آبان ماه) به میزبانی قوه قضائیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن قدردانی از قوه قضائیه برای میزبانی جلسه سران قوا گفت: در این جلسه مسائلی که مد نظر سه قوه بود مورد بحث قرار گرفت و برخی مسائل دیگر که به قوای سه گانه نیز مربوط می‌شود اما در نهادهای دیگر مانند شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد پرداخته شد چرا که به نفع کشور نیست که برخی موارد طولانی شود از این رو برای سرعت عمل بیشتر تصمیماتی در جلسات سران قوا می‌گیریم.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد امیدواری برای مردم نسبت به آینده کشور اظهار داشت: در خصوص تشریح وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور همه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی و فضای مجازی باید متوجه این نکته مهم باشند که قدرت‌های بزرگ نسبت به ایران در منطقه و حوزه بین‌الملل قصد ایجاد ناامیدی و کم امیدی را دارند و می‌خواهند میان ملت ایران برای سرمایه‌گذاری ایجاد تردید کنند لذا نباید در زمین دشمن بازی کرده و در دام این هدف آنها بیفتیم.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای وضعیت مالباختگان برخی موسسات مالی و اعتباری عنوان کرد: پیش از این مجوز تأسیس این موسسات را دستگاه‌های مختلف صادر می‌کردند در حالی که باید تمامی آنها صرفاً از بانک مرکزی مجوز دریافت کنند که همین موضوع بخشی از مشکلات را حل می‌کند از این رو در این جلسه تصمیم گرفتیم نمایندگان روسای سه قوه مسئله را برطرف کنند البته مردم نیز توجه دارند زمانی که موسسه‌ای دچار مشکل می‌شود ضمن اینکه باید مشکل مردم را حل کنیم بانک مرکزی نیز معذوراتی دارد و نمی‌تواند به راحتی پول در اختیار مالباختگان قرار دهد بلکه باید اعتباری در این خصوص در نظر گرفته شود و از محل آن مشکل مالباختگان برطرف شود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه از جلسه قبل سران قوا قدم‌های خوبی جهت تسریع حل مشکلات مردم مالباخته برداشته شد، ابراز کرد: مردم باید دقت کنند در بانک‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری کنند که معروف و مورد اعتماد بوده و بدانند موسساتی که سودهای بالا برای سپرده‌ها در اختیار سپرده‌گذاران قرار می‌دهد، تردیدآور است با این حال در حال تسریع حل مشکل مردم هستیم.

رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به مسائل منطقه اظهار کرد: مردم منطقه تاکنون موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌اند و از خرداد 93 که داعش به عراق آمد و موصل را تصرف کرد خطری برای کل عراق ایجاد شد که حتی بغداد در معرض سقوط بود، همچنین سوریه نیز مشکلات بسیاری در حوزه تروریسم داشت.

وی افزود: با این حال این دو کشور با حمایت‌های صورت گرفته توانستند از مشکلات رهایی پیدا کرده و امروز شاهد پایان یافتن مسئله تروریسم در منطقه هستیم چنانچه هیچ شهری در اختیار تروریست‌ها نیست و جمع شدن بساط آنها نزدیک است.

روحانی ادامه داد: از سوی دیگر دشمنان به فکر تجزیه‌طلبی بودند که این پروژه هم ناموفق بود و شاهد موفقیت‌های بزرگی در منطقه بودیم که ناراحتی اسرائیل و آمریکا را تشدید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت نامطلوب مردم یمن پس از سال‌ها بمباران عنوان کرد: ملت یمن در گرسنگی به سر می برند، وبا شیوع یافته و مسیرهای هوا و دریا به روی مردم بسته شده که غیرقابل تحمل است و این در حالی است که دشمن به دنبال توطئه‌های دیگری در منطقه است لذا در جلسه سران در خصوص اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که برای مسائل منطقه باید انجام شود هماهنگی‌هایی صورت گرفت.

رئیس قوه مجریه در پایان با تشکر از ملت ایران برای حضور پرشکوه در مراسم پیاده‌روی اربعین که بزرگترین اجتماع انسانی در عراق بود، خاطر نشان کرد: از ایرانیان به خاطر عشق به خاندان اهل بیت (ع) و حضور در این مراسم تشکر می‌کنم همچنین از ملت و دولت عراق برای میزبانی تشکر می‌کنیم که در مسیرهای مختلف به زوار کمک کردند لذا امیدواریم عشق این ملت به ائمه (ع) پایدار باشد و بتوانیم این سرمایه‌ معنوی را حفظ کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار: 20 آبان 1396 ، کدخبر: 564554 ، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین