پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
«نیکلاس برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری «جرج بوش» با 'وحشتناک' توصیف کردن وضعیت انسانی در یمن، تاکید کرد: آمریکا باید دست از حمایت جنگ سعودی - اماراتی علیه صنعا بردارد.

شعارسال: برنز با درج پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر، جنگ سعودی - اماراتی علیه یمن را یک ' اشتباه' خواند و تاکید کرد: آمریکا باید از حمایت خود از این جنگ را متوقف کند.

در حالی که سازمان ملل متحد ازعربستان خواسته است تا بطور کامل به محاصره یمن پایان دهد، این مقام پیشین آمریکایی در بخش دیگری از پیام خود یادآور شد: اکنون وضعیت انسانی در یمن وحشتناک است و نکته دیگر آنکه کمبود غذا و گرسنگی نیز امری قریب الوقوع است.

از سوی دیگر، 'مارک لاکاک' معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه در این باره اظهار داشت: ائتلاف سعودی به تازگی تدابیر جدیدی علیه یمن اتخاذ کرده که موجب شده است بحران در این کشور دو چندان شود. مسدود شدن دسترسی هوایی، دریایی و زمینی به یمن از جمله این تدابیر است. من به شورای امنیت هشدار داده ام که اگر این اقدامات پایان نیابند، شاهد بحران گرسنگی در یمن خواهیم بود. این بزرگترین گرسنگی در جهان طی چند دهه گذشته با میلیون ها قربانی خواهد بود.

ائتلاف سعودی دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد به ‌دنبال شلیک یک موشک از سوی نیروهای یمنی به سمت فرودگاه ریاض همه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به یمن بسته می‌شود.

این درحالی است که ائتلاف سعودی از آغاز حملات خود به یمن هزاران نفر از غیر نظامیان از جمله کودکان و زنان را کشته و زیرساخت های این کشور را ویران کرده و این کشور در حال حاضر در فاجعه انسانی به سر می برد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25آبان1396 ، کدخبر: 82732822: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین