پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
جانشین رئیس ستاد بحران استان کردستان گفت: می‌توان از طریق رسانه‌ها و با استفاده از فضای مجازی، مردم کردستان را به مشارکت در بازسازی نقاط زلزله زده دعوت کرد.

شعار سال: امیر قادری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کردستان با بیان این مطلب افزود: تجربه نشان داده در این‌گونه بحران‌ها مشارکت مردمی توانسته موثر باشد و دلیل تأکید بر لزوم جلب و جذب این قبیل مشارکت‌ها نیز همین موضوع است و قطعا علاوه بر مردم، در بازسازی نقاط آسیب‌دیده باید همه همت کنند و دولت نیز حمایت‌های لازم را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه بلایای طبیعی همواره تلخ و تهدیدکننده هستند، گفت: آمادگی مداوم برای مقابله و مواجهه با این شرایط یک ضرورت است و به‌گونه‌ای باید برنامه‌ریزی و مدیریت صورت گیرد تا آثار این سوانح به حداقل ممکن برد.

قادری با یادآوری حادثه خیز بودن کشور ایران و برخی مشکلات گفت: به عنوان نمونه در سنندج 50 درصد جمعت در 20 تا 25 درصد مساحت این شهر زندگی می‌کنند و عمدتا این مناطق نیز بافت‌های ناکارآمد و مسئله دار و سازه‌هایی هستند که از استحکام کافی برخوردار نیستند.

معاون استاندار کردستان تأکید کرد: باید مقررات و قوانین به سمتی هدایت شود که ساخت و سازهای مسحکم انجام بگیرد و در این زمنیه فرهنگسازی و نهادینه کردن موضوع برای مردم و همچنین رعایت تمام ضوابط و دستورالعمل‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود.

قادری با اشاره به لزوم بازدید از نقاط زلزله زده در استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از این بازدیدها و با استفاده از مشاهدات و ارزیابی‌ها، راهکارهای بهبود وضعیت ساخت‌وساز در کردستان در شورای فنی استان مطرح و پس از تصمیم‌گیری برای اجرا ابلاغ شود.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان کردستان همچنین از اعضای این شورا خواست تا اطلاعات مربوط به کمک های ارسالی از استان کردستان به نقاط زلزله زده را روزانه به ستاد مدیریت بحران منعکس کنند.

قادری در پایان از مردم استان کردستان به جهت کمک‌های گسترده و همچنین از دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی به دلیل خدمات‌رسانی به این مناطق تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، استان کردستان به عنوان استان معین در امر کمک‌رسانی و بازسازی شهرستان زلزله زده ثلاث و باباجانی تعیین شده و در این جلسه اعضای شورای مدیریت بحران استان کردستان لیست تجهیزات و امکانات قالب ارسال به مناطق زلزله زده را اعلام کردند و قرار شد در کوتاهترین زمان این امکانات ارسال شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 25 آبان 96، کد مطلب: 559790: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین