پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از آموزش و پرورش به دلیل پرداخت سالانه ۷۰۰ هزار دلار به آیسسکو انتقاد کرد و آن را «غیرضروری» خواند.

شعار سال: محمدجواد ابطحی با اشاره به تصمیم وزارت آموزش مبنی بر ادغام معاونت‌ها، گفت: تجربه نشان داده ادغام دوای درد مشکلات ساختاری هیچ وزارتخانه یا سازمانی نیست بلکه موجب سنگین‌تر شدن این ساختار خواهد شد لذا این ادغام نه تنها به سامان رسیدن کارها را به دنبال ندارد بلکه سبب گره خوردن امور می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه آموزش و پرورش برای کاهش هزینه‌ها جهت ادغام معاونت‌ها خیز برداشته است نه استانداردسازی معاونت‌های این وزراتخانه، ادامه داد: مسئولان نباید به هر قیمتی همچون کاهش هزینه‌ها به تعلیم و تربیت ضربه وارد کنند، دراقع افزایش کیفیت آموزشی باید اولویت آن‌ها باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش چگونه باید ساختار عریض و طویل خود را ساماندهی کند، توضیح داد: این وزارتخانه نباید هزینه‌ها را با ادغام معاونت‌ها به عنوان ساختار اصلی آموزش و پرورش، کاهش دهد بلکه باید کاهش هزینه‌ها را در بخش‌های دیگر مدیریت کند، به عنوان مثال چه ضرورتی بر پرداخت سالانه700 هزار دلار به آیسسکو( سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی) وجود دارد.

ابطحی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسیر اشتباهی را برای غلبه بر ساختار پیچیده و عریض و طویل خود انتخاب کرده است، ادامه داد: اگرچه معتقدیم آقای بطحایی توانمندی لازم را برای اداره آموزش و پرورش دارد اما باید از تصمیمات عجولانه خودداری کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دیدگاه مسئولان آموزش و پرورش، تربیت انسان اخلاق‌مدار و مفید برای جامعه نیست؛ به همین دلیل تصمیمات آن‌ها در این راستا حرکت نمی‌کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تازگی از تصیمی کاهش معاونت‌های این وزارتخانه به پنج معاونت طی یک تا دو ماه آینده خبر داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 30 آبان 96، کد مطلب: 357323، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین