پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در هشتمین اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی با ارائه گزارش عملکرد ۱۵ ساله (۲۰۱۵-۲۰۰۰) کشورهای اسلامی در تولید علم، از افزایش ۴ برابری سهم کشورهای اسلامی در تولید علم دنیا خبر داد.

شعار سال: دکتر محمد جواد دهقانی دراین اجلاس که در باماکو پایتخت کشور آفریقایی مالی در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه ۹۵ ( ۱۴ و ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶) با حضور وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی، معاونین و نیز مسؤولان آیسسکو (ISESCO) برگزار شد،گزارش عملکرد ۱۵ ساله (۲۰۱۵-۲۰۰۰) کشورهای اسلامی در تولید علم را به صورت مکتوب ارائه کرد. بر اساس این گزارش، میزان رشد تولید علم کشورهای اسلامی ۶۳۸ درصد بوده که در مقایسه با رشد تولید علم دنیا که ۸۷ درصد است، معنادار بوده و نشان از خیزش و حرکت علمی کشورهای اسلامی است.

همچنین سهم تولید علم کشورهای اسلامی از ۱.۸ درصد از سال ۲۰۰۰ به ۷.۲ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است، به گونه‌ای که سهم کشورهای اسلامی در این دوره ۴ برابر شده است.

دکتر عبدالعزیز التویجیری،رئیس دائمی آیسسکو (ISESCO) در دیدار با دکتر دهقانی، ارائه گزارش ISC را بسیار مناسب، ارزشمند و معنادار توصیف کرد.


بر اساس اعلام روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در حاشیه این دیدارها، با وزرای علوم برخی از کشورهای اسلامی از جمله وزیر علوم تونس، مراکشو مالی و نیز برخی از معاونین این کشورها از جمله پاکستان، مصر و.... مذاکراتی صورت گرفت و قابلیت‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در نشست ها ارائه شد.

همچنین، در این اجلاس لزوم هدایت و توجه کشورهای اسلامی به شاخص‌های تاثیرگذار تولید علم به منظور کسب مرجعیت علمی و نیز تولید فناوری و ثروت مورد تاکید سرپرست ISC قرار گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ انتشار 26 آبان 95 ، کد مطلب: 95082618476: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین