پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
محسن نصرپور در جلسه سیاست‌گذاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان رضوی اظهار داشت: فضای رسانه‌ای خراسان‌رضوی دارای ظرفیت‌های مختلفی همچون خبر، تولیدات نمایشی، مستندهای تصویری و دیگر قالب‌های محتوایی است که می‌تواند به اشکال مختلف، به نیازهای جامعه بپردازد.

شعارسال: مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: جشنواره ابوذر ظرفیت‌های رسانه‌ای خراسان‌رضوی را شکوفا می‌کند.

محسن نصرپور در جلسه سیاست‌گذاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان رضوی اظهار داشت: فضای رسانه‌ای خراسان‌رضوی دارای ظرفیت‌های مختلفی همچون خبر، تولیدات نمایشی، مستندهای تصویری و دیگر قالب‌های محتوایی است که می‌تواند به اشکال مختلف، به نیازهای جامعه بپردازد.

وی افزود: برخی موضوعات مبتلابه استان نیز باید دیده شود که بخش‌های متنوع جشنواره می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

در ادامه، عباس محمدیان؛ مسئول بسیج رسانه خراسان‌رضوی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی به‌عنوان دومین قطب رسانه‌ای کشور، اظهار داشت: با توجه به این جایگاه، متأسفانه جشنواره‌ای در وزن جایگاه رسانه‌ای استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته این جشنواره با کیفیت پایین برگزار شد اما امسال برنامه متفاوتی پیش‌بینی‌شده که بتوان با استفاده از بستر جشنواره ابوذر، تمام جریان‌های رسانه فارغ از گرایش‌های سیاسی، بتوانیم رسالت ذاتی رسانه را به منصه ظهور برسانیم.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی، هدف از برگزاری این جشنواره را هم‌افزایی جریان رسانه انقلاب است دانست و گفت: دو نگاه کلان در جریان برگزاری این جشنواره وجود دارد که با توجه به شکل نگرفتن اتفاقات خوب حاصل از جمع رسانه‌ها، تلاش می‌شود به بهانه برگزاری این جشنواره، اختلافی که در بدنه برخی رسانه‌ها وجود دارد، کنار گذشته شود و هم‌افزایی جمعی بین رسانه‌ها شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: وجه تمایز جشنواره ابوذر در دوره دوم، دخیل شدن همه رسانه‌های استان در جریان برگزاری آن است، تلاش شد همه جریان‌های رسانه حتی سایت‌های خبری، شهروند خبرنگارها و شبکه‌های اجتماعی خبری که فعال هستند، دعوت‌شده و نقشی در این جشنواره ایفا کنند.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز در تشریح قالب‌ها و اهداف توجه به آن، اظهار کرد: متأسفانه آثار فاخری که در رسانه‌ها تولید می‌شود و کارهای ارزشمندی است، آن‌طور که باید خبرنگاران را اقناع نمی‌کند و دیده نمی‌شود؛ خبرنگار و عامل تولید رسانه‌ای، زحمت می‌کشد اما در فضای رسانه‌ای به‌اندازه ارزش آن تولید، دیده نمی‌شود.

سیدناصر نعمتی با بیان این‌که چنین جشنواره‌هایی به دیده شدن آثار فاخر خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کمک می‌کند، ادامه داد: بسیاری از تعابیر همچون این‌که این خبر، گزارش یا عکس، جشنواره‌ای هست نیز در بین جامعه رسانه استفاده می‌شود.

وی افزود: جای جشنواره‌ای که بتواند از تولیدات فاخر استان حمایت کند در خراسان رضوی خالی بود؛ اولین هدف، تقدیر از تولیدات برتر استان است.

وی به اهمیت ارتباط مداوم و مؤثر نخبگان رسانه استان با یکدیگر و جشنواره‌هایی همچون جشنواره ابوذر اشاره کرد و گفت: این تولیدات برتر توسط نخبگان رسانه‌ای تولید می‌شود که کمتر در مباحث رسانه‌ای از آنان یاد می‌شود، حمایت از نخبگان رسانه‌ای و برنامه‌ریزی آتی برای حمایت از تولیدات فاخر و تداوم آن، دیگر هدف برگزاری این جشنواره است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5 آذر 1396، کدخبر: 1584974، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین