پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۹۴۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ادغام معاونت‌های آموزش و پرورش اقدام مفیدی نخواهد بود، گفت: اگرچه کاهش هزینه‌ها هدف از ادغام‌ها است اما تجربه نشان داده حتی این هدف نیز حاصل نخواهد شد.

شعارسال:عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ادغام معاونت‌های آموزش و پرورش اقدام مفیدی نخواهد بود، گفت: اگرچه کاهش هزینه‌ها هدف از ادغام‌ها است اما تجربه نشان داده حتی این هدف نیز حاصل نخواهد شد.

حبیب‌الله دهمرده با اشاره به تصمیم وزارت آموزش مبنی بر ادغام معاونت‌ها، گفت: با توجه به گستردگی بالای آموزش و پرورش، ادغام معاونت‌ها نمی‌تواند ایده قابل دفاعی باشد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معمولا دولت‌ها در ابتدای تصدی دست به این ادغام‌ها یا تفکیک‌ها می‌زنند که عملا تاثیری در بهبود شرایط ندارد، ادامه داد: این موضوع تلخ و اشتباهی است که تاکنون باوجود اشتباه بودن آن چندین بار تجربه شده است به همین دلیل همانطور که ادغام یا تفکیک وزارتخانه‌ها قابل توجه نیست می‌توان این مهم را به معاونت‌ها نیز تسری داد.

وی با تاکید براینکه ادغام معاونت‌های وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش اقدام مفیدی نخواهد بود، اضافه کرد: به نظر نمی‌رسد با این ادغام ارتقاء کیفی آموزش، رسیدگی مفیدتر به وضعیت تربیتی دانش‌آموزان و حتی کاهش مشکلات فرهنگیان حاصل شود بلکه احتمالا باعث تداخل کارها خواهد شد.

دهمرده همچنین افزود: اگرچه کاهش هزینه‌ها هدف آموزش و پرورش از این ادغام‌ها است اما تجربه نشان داده حتی این هدف نیز حاصل نخواهد شد چراکه تشکیلات چابک‌سازی و غربالگری نمی‌شود بلکه تنها یک معاون حذف خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه مسئولان نباید به هر قیمتی همچون کاهش هزینه‌ها به تعلیم و تربیت ضربه وارد کنند، درواقع افزایش کیفیت آموزشی باید اولویت آن‌ها باشد، افزود: آموزش و پرورش باید برای ادغام معاونت‌های دیگر نیز دلایل توجیهی موجهی را ارائه دهد چراکه کاهش هزینه‌ها به تنهایی نمی‌تواند دلیل قابل قبولی برای تغییر ساختار وزارتخانه مهم و تاثیرگذاری همچون آموزش و پرورش باشد.

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تازگی از تصیمی کاهش معاونت‌های این وزارتخانه به پنج معاونت طی یک تا دو ماه آینده خبر داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ،تاریخ انتشار 5 آذر96،کدخبر: 357855 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین