پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۲۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح ادغام آموزش پزشکی زیر نظر وزارت علوم مخالفت کرد و گفت: در این شرایط خیلی ضرورتی به ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم وجود ندارد.

شعارسال : اسدالله عباسی، ضمن مخالفت با طرح ادغام آموزش پزشکی زیر نظر وزارت علوم گفت: وزارت علوم در ماموریت های خودش مانده است و هنوز بحث آموزش و پژوهش را خوب منسجم نکرده است؛ حالا با این شرایط دانشگاه های علوم پزشکی را از وزارت بهداشت مجزا بکنیم و با این طرح افکار عمومی را نگران کنیم.

وی با مقایسه شرایط فعلی کشور با دهه 60 و قبل از تفکیک آموزش پزشکی و غیر پزشکی، افزود: آیا نیاز جامعه قبلا اینگونه بوده است، آیا نیاز جامعه برای درمان، بیمارستان، بیمه، ساختار ها و شرح وظایف به همین شکل بوده است؟ آیا ما از نظر جمعیتی، اقلیمی، مسائل بهداشت و درمان و بیمه در شرایطی هستیم که بیاییم در این زمینه دست کاری کنیم و برخی از وظایف وزارت بهداشت را به وزارت علوم محول کنیم.

عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح موضوعاتی مانند تفکیک یا ادغام و مثل اینها نیاز به کار مشورتی دقیقی دارد و کارشناسان باید به دور از مسائل حاشیه ای و واقع بینانه درباره آن نظر دهند.

عباسی بر لزوم پژوهش در خصوص هر گونه تغییر تاکید و تصریح کرد: در کمیسیون ها و مرکز پژوهش های مجلس تحقیقات دقیقی در این زمینه باید صورت بگیرد، بینیم کجای این ساختار مشکل دارد و موجب کندی کار می شود و راه برون رفت از این مشکلاتی که گاهی عارض می شود، چیست.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی طرح موضوعاتی مثل جداکردن دانشگاه های علوم پزشکی از وزارت بهداشت درست نیست و افزود: در این شرایط خیلی ضرورتی به ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم وجود ندارد و بیاییم به جای این کار آسیب شناسی و رفع مشکل کنیم.

عباسی به برخی اشکالات ساختار موجود اشاره کرد و افزود: اینکه جراح و متخصص همزمان با وظایف مهم ، ماموریت های اداری و مالی را در دانشگاه ها مدیریت کند، آیا امکان این کار وجود دارد یا خیر، اینها بحث هایی هست که نیاز به بررسی دقیقی دارد و در حال حاضر خیلی ضرورتی به طرح این موضوعات نیست.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، تاریخ انتشار:24 آبان 1396، کدخبر: 870798،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین