پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۸۲۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ادغام دو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و علمی کاربردی براساس طرح جامع آموزشی عالی و ساماندهی آن توضیح داد.

شعار سال دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر در نشست خبری که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد در پاسخ به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره ادغام دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای با علمی و کاربردی گفت: یکی از بندهای طرح جامع آموزش عالی اشاره به ساماندهی نظام آموزش مهارتی دارد. بنابراین برای ساماندهی آموزش‌های مهارتی ایده‌های مختلفی مانند ادغام این دو دانشگاه مطرح شده است.

او ادامه داد: به تعبیر سیاسیون همه گزینه‌ها روی میز است. البته همانطوری که دکتر سیدضیا هاشمی گفتند این موضوع صرفا گمانی‌زنی و ایده‌پردازی است.

شریعتی نیاسر افزود: وزارت علوم پیرامون این مساله بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد که چگونه این ساماندهی را در حوزه آموزش‌های مهارتی تعریف و تبیین کند.

معاون آموزشی وزارت علوم سابقا اعلام کرده بود: دنبال کردن یکپارچه‌سازی آموزش‌های مهارتی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. طرح این کار هم در دست تدوین است و بخشی از آن هم انجام شده است و امیدواریم که به زودی به یک جمع‌بندی برسیم که در مراجع رسمی هم به تصویب برسد و اجرا شود. بحث ادغام به هیچ وجه مطرح نیست، بلکه تجمیع صحیح است، وقتی از تجمیع بحث می‌کنیم، یعنی هویت دانشگاهی که بستر قانونی دارد، به قوت خود باقی می‌ماند، بنابراین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یا علمی‌کاربردی قطعا هویت مستقل خود را خواهند داشت. ما به دنبال تجمیع هستیم تا این تجمیع به یکپارچه‌سازی نظام آموزش‌های مهارتی و جهت‌گیری صحیح حوزه مهارت در نظام آموزش عالی کشور کمک و از موازی‌کاری‌ها اجتناب شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:288038،www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین