پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خواستار تاسیس کانون دانش آموختگان استان شد و گفت: در صورت راه اندازی این کانون ارتباط دانشجو بعد از فارغ التحصیلی همچنان با دانشگاه برقرار است.

شعار سال: عباس ظریفی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 8 هزار دانشجو در 11 مرکز علمی و کاربردی این استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 70 درصد آقا و مابقی خانم است.

وی از فعالیت 11 مرکز علمی و کاربردی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 4 مورد مرکز خصوصی تحت عنوان هیئت موسس، یک مورد جوار صنعت و 6 مورد نیز مراکز دولتی هستند.

ظریفی با گرامی داشت 25‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، ابراز کرد: این دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و به طور حتم انتظار از این مرکز علمی و مهارتی فعالیت در راستا با نظام و تحقق شعارهای رهبر انقلاب و دولت حرکت است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کهگیلویه و بویراحمد مهمترین هدف این دانشگاه را تربیت نیروهای مهارتی عنوان کرد و گفت: نبود ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت یک دغدغه بوده که یکی از اهداف دانشگاه علمی و کاربردی برقراری این ارتباط متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه با توجه به صنایع و خدمات موجود است.

ظریفی با بیان اینکه در دو مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای و کارشناسی مهندسی فنی و حرفه‌ای پذیرش دانشجو داریم، عنوان کرد: از 8 هزار دانشجو 60 درصد کارشناسی و 40 درصد کاردانی است.

وی با تشریح ظرفیت‌های بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: رشته‌های کشاورزی دانشگاه علمی و کاربردی استان به دلیل عدم استقبال دانشجویان رو به تعطیلی است.

ظریفی تاکید کرد: این دانشگاه با نگاه به سمت آینده و متناسب با ظرفیت و تقاضای استان دانشجو پذیرش می‌کند و در راستای ارتقای کیفیت مهارت با هدف کمک به بازار کار از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

وی اظهار داشت: بهمن 95 فراخون جذب مدرس مهارتی زدیم که 550 نفر متقاضی وجود داشت و از بین ارفاد 120 نفر دارای شرایط لازم بودند و بعد از 6 روز از صبح تا عصر انجام مصاحبه در نهایت 48 نفر پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خواستار تاسیس کانون دانش آموختگان استان شد و افزود: در صورت راه اندازی این کانون ارتباط دانشجو بعد از فارغ التحصیلی همچنان با دانشگاه برقرار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کدمطلب:1545037، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین